Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar-forslag


Hansen2

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser etter en akustisk gitar for hobbybruk. Jeg er opptatt av så god kvalitet som mulig og tenker rundt 2-3000kr for pris.

Jeg aner virkelig ingenting om gitarer når det kommer til kvalitet så all hjelp er veldig satt pris på!

Jeg kom over en nettside som hadde mye tilbud - har noen erfaring med denne? På denne siden kom jeg også over denne:

http://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Thinline-Electro-klassisk-gitar-and-15W-Amp-Pack/1DRJ#full-des

Noen som har erfaring med denne gitaren eller lignende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du spørre her på forumet, da vet du, så får du nok tips. Alternativt kan du jo overveie å handle kun gitar først, og så en forsterker senere. Vil du ha god lyd uten forsterker, bør du også overveie å kjøpe en vanlig kassegitar, og ikke en tynn en. De er det rett og slett ikke særlig OK lyd i uten forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formulerte meg kanskje litt tynt, men tar gjerne imot tips altså. Jeg trenger ingen forsterker - la inn linken fordi prisen virker litt god for å være sann med tanke på alt som fulgte med. Har allerede en kassegitar, men vil gjerne ha en til. Hvis noen har noen egne de er fornøyde med, eller favoritter som jeg kan prøve å finne brukt en plass så er det bare å rope ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket har jeg denne: http://www.ebay.com/itm/35-SLASHED-EKO-Ranger-6-Natural-Sitka-Acoustic-Guitar-Gig-Bag-Strings-/201414284140
- kostet meg vell rundt 3000DKK.


Etter å ha flyttet en  hel del ting fra Danmark litt skade skjedd som gjør at jeg ikke kan spille på noe "lavere" enn 5-te frett. Da treffer strenger metallet og lager plingelyd bare.
Har prøvd å justere strenghøydenved å vri på brako-hullet på innsiden uten hell.

Jeg spiller som regel bare for tidsfordriv men det er veldig viktig for meg at jeg får et godt produkt. Hvis det betyr at jeg må gi noen tusen til så er det greit.
Jeg vil gjerne ha en med god klang og som er slitedyktig. Jeg har bare hatt én gitar så jeg har ikke nok erfaring til å ha noen preferanse på halsprofil osv.
:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MartheyG skrev:

Det ingen har spurt om, skal det være nylon- eller stålstrengsgitar? 

Det tenkte vi at du kunne spørre om ;) , men ser ut som den gamle er stålstrenger, så da regnet jeg med at det var det han var ute etter siden noe annet ikke var nevnt. 

Endret av Sveina60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålstrenger ja! :) Jeg har veldig lite peiling på instrumentet generelt sett - jeg liker bare å spille det hehe. 
Så alle forslag settes pris på! Detaljene vil jeg ikke kunne svare på uansett :P

Noe med god klang og kvalitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.