Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Carvin x-100B


king kerry

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Carvin 100w rørforsterker stående, og vurderer selge den. Siden minnet svikter meg litt er jeg usikker på når jeg kjøpte denne, men tipper rundt 98/99. Den ble kjøpt hos Carvin Norge (usikker på navnet) i Skippergaten i Oslo. Forsterkeren var kun brukt i butikk, og ble handlet for 5500. Etter dette har den dessverre stått mer eller mindre ubrukt. Jeg fyrte den opp på øvingslokalet en gang rett etter innkjøp. Etter dette har den flyttet med dit jeg har flyttet :) Den har nylig vært på prøvespill hos en kompis og kollega som spiller aktivt. Han melder tilbake følgende: "Fungerer som den skal, men potmeterne kan nok trenge en overhaling. Muligens bytte av rør". Oppsummert er forsterkeren omtrent ubrukt.

Jeg kommer nok aldri til å bruke denne da spilling nå foregår i stuen, og Roland cubes dekker behovene vi har. Liker den som møbel, men det beste er nok om noen kan spille ordentlig på den. Så til slutt kommer spørsmålet, hva kan jeg ta betalt for denne? Finner ikke så mange av dem til salgs, så litt vanskelig å sette en pris. Vet heller ikke om jeg kan sammenligne mot andre merker i pris heller. Noen som har tips å komme med her?

post-4242-0-43737700-1452384995_thumb.jp

post-4242-0-41184800-1452385094_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://reverb.com/item/1071207-carvin-x-100b

Dollaren er høy, og denne har ligget ute i over fire måneder nå. Så jeg kan tenke meg at du kanskje kan få mellom 2500-3000,- Sikkert nærmere 2500,- hvis du faktisk vil kvitte deg med den.

edit: Hvis man må bytte rør på den får du nok enda mindre. 500-600,- mindre.

Endret av UglyCasanova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en forholdsvis ny på Finn (reissue av den første versjonen av X100b) til 4500,- men den har ligget lenge.

Hadde en identisk som din for en tyve års tid siden og husker den som en solid og god rockeamp.

Enig med Ugly over her, man kan nok ikke forvente så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den vært brukt så lite, vil jeg tro rørene er helt ok. Problemet med Carvin amper i norge, er et ufortjent dårlig rykte. Etter kjøpefest i lang tid i landet, renner også bruktmarkedet over av billige amper. Så du får nok bare halvparten av hva den egentlig er verd, ca. 3000,-

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svar. Jeg ser ikke for meg at jeg skal bli rik på salg av denne :) 2-3000 er vel en sum som har surret rundt i hodet. Får se om den ender opp på finn en av de neste dagene. Kjipt å selge, men ikke vits å ha den stående som støvsamler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker!

Hadde en slik.

Husker Vai brukte de ( Fikk vel, eller lånte fra Zappa) og han har aldri hatt kulere gitarlyd:)

Desverre er det nok ikke så mye å få igjen for de i dag.

Men et varp for de som vil ha en billig og bra røramp!

Quilty. Hadde sånn jeg og. Låt helt kule hvis jeg husker rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.