Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørkegitar, en byggetråd...


Anbefalte innlegg

Nå har jeg filt nut, justert opp tremolo, trussrod og sadelhøyder, samt intonering. Det ble absolutt en helt brukbar gitar.

Eneste jeg ikke er fornøyd med nå er tremoloen. Fra restelager / roteskuff hos GFS, og den er nok ikke verd de få kronene jeg ga for den.. Har strammet den opp så den ligger nedi bakkkant nå, og kan brukes til litt diving. Får se om den blir byttet en gang. Problemet var at den aldri ville tilbake tiil rett posisjon, og dermed konstant sur....

Erklærer herved Elg-gitarprosjektet for ferdig!

Og gitaren er blitt fast medlem i bandet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du har en Fenderhals med Fenderlogo. Det du har er en customstrat, eller Elgocaster som du kaller den, med en fenderhals. Det er ingen Fendergitar så hva med å pusse bort Fenderlogoen og sette på en vanndelcal med Elgocaster på?

Det kan du lage proffesjonelt online her: http://www.rothkoandfrost.com/custom-text-waterslide-decal/

Jeg skal gjøre det på min og ha det med gullskrift med sort rundt. 

PS: Jeg syntes det er mye tøffere å ha en selvlaget custom strat som man har laget selv enn en ekte Fender.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke gjort mer med denne nå.

Halsen er nok ikke noen Fender, fikk den av en bekjent, så jeg regner med det er en Kina-kopi....

Regner ikke med at noen skal ta denne gitaren for en genuin Fender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.