Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørkegitar, en byggetråd...


Anbefalte innlegg

12 timer siden, askret skrev:

Som jeg skrev i siste innlegget mitt, den rød plasten blir nok byttet ut.....

GFS Overwound Alnico Stagger necog middle pickups, pluss en ukjent humbucker fra roteskuffen min.

Tunere og tremolo fra GFS sin restekasse, de kostet omtrent ingenting...

Jeg er ikke så veldig opptatt av at hardware skal være topp kvalitet, eller fra USA...... Hvis det var høy kvalitet som var viktig hadde jeg heller kjøpt meg en ny gitar!

Jeg er sikker på at den blir bra. Angående tremolo så må jeg spørre - du skal ikke sette på GFS titansadler, da? Evt stålsadler? Drøyt 30 dollar for 6 stk.

Jeg er veldig spent og lærer litt selv også, selv om jeg ikke har verktøy og ferdigheter... Men teori...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beis med svart vannbeis, slip deretter bort fra midten og ut mot kanten så du får en fin javn overgang men la det bli igjen en bred kant med helt svart ytterst. Beis igjen, nå med mørk rød, lakker...

 

Edit: Fillern, glemte det svære plekterbrettet på disse, men man kan sikkert lage to tone farge på en litt annen måte

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jonta skrev:

 

 

Edit: Fillern, glemte det svære plekterbrettet på disse, men man kan sikkert lage to tone farge på en litt annen måte

Det er mye plass på venstre side av plekterbrettet til metoden din. Skal man få det fint og vellykket resultat så er mange rådgivere bra å ha og alltid en fordel. Andre kan se ting og få ideer man ikke får selv. Rådet ditt er sikkert fint for andre enn gitarbyggeren også.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig så langt at den kan brukes! Nærbilder vil aldri komme, som vanlig noen småuhell i lakkeringen! Jeg tror faktisk jeg beholder den rød plasten! Kraftig lyd i humbuckeren, og helt grei stratlyd fra GFS single coils.

Og den lyder nå navnet Elgocaster.

image.jpeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, askret skrev:

Ferdig så langt at den kan brukes! Nærbilder vil aldri komme, som vanlig noen småuhell i lakkeringen! Jeg tror faktisk jeg beholder den rød plasten! Kraftig lyd i humbuckeren, og helt grei stratlyd fra GFS single coils.

Og den lyder nå navnet Elgocaster.

image.jpeg

Det er den tøffeste jeg har sett i mitt liv!!! Gratulerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spraymaling... Ikke helt jevn fading, men jeg er fornøyd!

Ellers endte denne opp på 3,6 kilo på vekta, hadde trodd den skulle bli tyngre.. Men den er noen millimeter tynnere enn en vanlig strat, skjønner fremdeles ikke hvordan jeg kunne bomme på tykkelsen... Må ha vært litt ivrig på avretteren...

Fender VG straten min veier forresten 3.75 kilo, med batterier og masse elektronikk inni...

Endret av askret
La til litt om VG straten..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.3.2016 at 15.25, askret skrev:

Da ble det en liten jobbeøkt med denne i dag. Brukte avretteren, og fikk høvlet de ned til ca 4,5 cm tykkelse. Dvs at jeg høvlet av nesten 2,5 cm...

Før og etter bilde under!

2016-03-26 14.30.08.jpg

Litt sein på denne men, tror jeg ville klyvd av det grøvste med motorsaga først. Ikke for å kritisere på noen måte, bare lufter tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.