Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektbrett/ampsimulering og PA


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg begynner å er lei av å drasse på amper og pedalbrett mellom 3 øvinglokaler og hjemme, så jeg begynner å vurdere en mer kompakt løsning.

Hvordan vil det fungere med et multieffektbrett med amp simulering på PA? Noen som har erfaring/forslag til løsning?

Jeg har tidligere forsøkt koble et boss me-25 brett til PA, og det låt horribelt, så jeg er litt skeptisk:-/

Takker for alle innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre; hvilken grunnlyd er det du bruker (Type Fender/Marshall/Mesa)? Bruker du flere kanaler eller overdrive på boks?

Har du normalt delay i sløyfe?

Og hva salgs PA står det på lokalet?

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg begynner å er lei av å drasse på amper og pedalbrett mellom 3 øvinglokaler og hjemme, så jeg begynner å vurdere en mer kompakt løsning.

Hvordan vil det fungere med et multieffektbrett med amp simulering på PA? Noen som har erfaring/forslag til løsning?

Jeg har tidligere forsøkt koble et boss me-25 brett til PA, og det låt horribelt, så jeg er litt skeptisk:-/

Takker for alle innspill:)

Du sliter deg heller ikke ut på å bære på en Fender Deluxe Reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.digikey.com/product-detail/en/ADSP-21469KBCZ-4/ADSP-21469KBCZ-4-ND/2432860

Men litt stiv pris gitt chipene i Helix (2stk) koster 30$ pr enhet mens chipene i AxeFx (TigerSharc x2) koster 300$ apiece?

Joda, det er sikkert et poeng det. Har likevel hørt en del lydklipp nå og noen blindtester. Du hører forskjell, men - i alle fall for min del - det er vanskelig å si at noe er bedre.

Og Helix banker (!!!) de "to andre" på UI. For min del er det viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UI? Vet knapt hva det er..

Jeg begynner å tro på slike oppsatt den dagen man ser de i bruk på større scener. Når Axe Fx kom var det flere kjente gitarister som forsøkte seg med disse som eneste enhet på turné men nesten uten unntak gikk de bort fra denne trend og tilbake til mer tråd oppsett (evt med Axe Fx som delayboks).

Eneste unntak jeg kan huske å ha sett er Steve Howe (nærmere 70 år) som forsøker et Line 6 opplegg (ikke suksess blant fansen så langt..), Tosin Abasi (som reiser rundt med en ekstra looper og en meterhøy Mackie HD kasse som scenemonitorer... Ikke så plassbesparende egentlig...). Og Pete Anderson med sine POD bokser med helt andre chiper enn produksjonsmodellen (det var hans amper de modellerte så kanskje ikke rart han er eneste artist som benytter lydene den dag i dag....).

Registrerer også at Eventide, Strymon etc ikke lanserer noen digitale overdrive bokser samt at de fleste forsøk på digital drive og amp sim standalone flopper på markedet.

Ut fra disse observasjoner har jeg konkludert med at man trenger ganske komplekse system for å modellere skikkelige gitaroppsett. Vil tro man trenger en TigerSharc chip til hver effektblokk (dvs en til pre-drive som oktav, Wah, Vibe etc, en kun til drive, en til amp sim, en til mod og en til time based effects...). Det vil bli ganske dyrt (foreløpig) men først da vil kjente gitarister gjøre permanent bytte til heldigitale systemer fra enkeltleverandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

User Interface? Jeg synes POD 2.0 og POD Pro fungerte. Mm4, Dl4 og M5/9/13 serien likeså.

Det meste annet av senere Pods og gulvbrett har stort sett vært laster med ubrukelige presets og klønete menyer.

Jeg tror tapet av Jorge Tripps til Dunlop/MXR (hvis produktutvikling fikk en voldsom oppsving etter han tok over) var veldig hardt for Line 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror nog att i alla fall Axe har används på en del större scener.. om det nu skulle ha en betydning. Köpte inte Metallica 70 Axar eller nåt sånt? Vetefan om det stämmer asså, men det kan säkert någon annan bekräfta/avkräfta. Inte att de ska vara nån målstock på om Axen är bra eller inte, men de är i alla fall ett stort band som spelar på stora scener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.