Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lite videoklipp - "Another Day" første del av solo


vwh

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var ikke verst!

Prøv å være litt mer møysommelig med de 'små' notene innimellom i de langsomme frasene i begynnelsen. Hele magien med Petruccis frasering her er små nyanser og 'approach tones'. Ellers bør du også jobbe litt med det raske løpet, da en del noter rett og slett uteblir. Begynn sakte, fokusér på treffsikkerhet og nøyaktighet og vær tålmodig.

Og ikke feig ut før sweepingen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' det blir kanskje litt kronglete, men på den annen side så e det flere store gitarister som bruker hele armen.[/quote']

Blant dem som virkelig kan dette med picking, ikke mange.

De mest opplagte eksemplene er vel folk som Stephan Forté og Rusty Cooley, men selv da er det hovedsaklig snakk om håndleddbevegelse, bare med litt ekstra 'hjelp' fra albuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av årsaken til at de bruker underarmen kan være at du trenger ikke å flytte underarmen like mye (tenk vinkel og grader) for å slå an strengen. Avhenger litt av hvor lang underarm du har, men forholdet er ikke langt unna 1/10, 1mm utslag ved albuen flytter fingertuppene 10mm. Noe som er mer effektivt enn å flytte hele håndleddet 10mm. Man trenger ofte ikke flytte håndleddet like mye, men det viktige her er forholdet.

Jeg finner det nærmest umulig å dempe strenger når man spiller med underarmen. Og det er plagsomt til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å være litt mer møysommelig med de 'små'...

Er enig i mye av du sier. Fraseringen i partiene før det løpet, er relativt ulik Petrucci sin. Må føye til at jeg ikke har lagt så mye vekt på dette. Den er ikke noe særlig å skryte av, og jeg har bla. en vibrato som er grusom helt i starten, og et par falske bend.

Det raske partiet har en, muligens to toner som ble svake eller som uteble helt i slutten før bendet. Var det disse du siktet til? Eller skal det igrunn være temmelig riktig.. Var take 2, og var så sliten at jeg ikke orket å pirke med løpet ;-)

Husk at jeg ikke er noe shredde-gutt av ditt kaliber, men akkurat har begynt å titte litt på ting som er har litt fart :-) Det var egentlig på tide, nå som jeg har spilt rundt 2,5 år..

Uansett, takk for god og konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av årsaken til at de bruker underarmen kan være at du trenger ikke å flytte underarmen like mye (tenk vinkel og grader) for å slå an strengen. Avhenger litt av hvor lang underarm du har' date=' men forholdet er ikke langt unna 1/10, 1mm utslag ved albuen flytter fingertuppene 10mm. Noe som er mer effektivt enn å flytte hele håndleddet 10mm. Man trenger ofte ikke flytte håndleddet like mye, men det viktige her er forholdet.

Jeg finner det nærmest umulig å dempe strenger når man spiller med underarmen. Og det er plagsomt til tider.[/quote']

Så utrolig synn at du alltid må være så jæ**** matematisk i alt. Ikke rart du ikke har kommet lengre i ditt gitarspill enn du har. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig synn at du alltid må være så jæ**** matematisk i alt. Ikke rart du ikke har kommet lengre i ditt gitarspill enn du har. :twisted:

Musikk er matte, sånn er det bare. Forstår du hvorfor ting er som de er så har du større forutsetning for å mestre de også. ;) Og kanskje til og med finne nye og bedre løsninger! :shock:

Njæsj, kanskje like greit å ta på seg den tøffe maska og gi bæng. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, euph er en klok herremann på mange områder, men den dagen en person kun ser på musikk som matematikk er han på villspor etter min mening. Å skape musikk er veldig personlig og individuelt for hver enkelt av oss.

Det finnes sikkert roboter som kan lage musikk også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ingen fan av DT, men dette var jo kjekt :D

Som alle andre sier: Fin tone! JEM'en spiller jo en viktig rolle så klart, men som Roger Waters sa: "If you give a man a Les Paul guitar, he doesn't immidiatly become Eric Clapton" ;) Stilig løp btw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.