Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GAS igjen... R7 Goldtop


Threechords

Anbefalte innlegg

Har hatt 3 el 4 stk tidligere og skjønner nå at det var tabber å selge de. Men nå som jeg trenger en og vil ha en så er det ingen å oppdrive, iallefall ikke til riktig pris.

Og nå konkurrerer jeg med Ralphie også så dette blir vel ett katte race uten like :)

Om noen vet om en så er det bare å tipse på PM.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vintagegitar.no/gitar-elektrisk/gibson/51-gitar-elektrisk/gibson-cs/3007-gibson-cs-57-les-paul-brukt-07

Har forøvrig inntrykk av at prisene har steget litt. Er vel dollarkurs i kombinasjon med at det ikke lages R-gitarer som dette lenger (nå er det vel bare Collectors Choice og Made to Measure?).

"Once you've got gold, make sure it's never sold".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den, men den ligger litt i overkant hva jeg er villig til å gi for en R7. Nå har jeg riktignok vært griseheldig med de jeg har kjøpt tidligere, 11, 12 og 14 lapper er hva jeg har betalt for en R7.

Jeg kan strekke meg til 16 for en ytterst strøken en, men der går grensa for min del.

Vanlig R7 produseres vel fortsatt i hopetall de el har jeg gått glipp av noe?

Endret av Threechords
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønt så har Gibson sluttet å produsere "vanlige" R-gitarer (fikk info fra Vintage Gitar). Prisene på standardmodellene har steget kraftig, men det ligger jo fortsatt nye R7/R8er fra forhandlere til "gammel" pris til salgs. Neste steg opp blir da CC-type gitarer som da ligger på 50+++. Yikes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på VintageGitar er jo rimeligere priset enn hva tilsvarer går for på privatmarkedet i disse dager. Ett under at den ikke er solgt enda.

R7 til noe under 16k er å drømme nå når kronekursen er såpass lav. Jeg gav 14k for min for snart halvannet år siden. Det syns jeg var en god pris.

Hvis du ser på prisene på CS Gibson i USA (og da modeller eldre enn 2013, dvs før de massive oppdateringene med blandt annet hide glue) så ser en fort at 17-18k for en brukt R7 her til lands, akkurat nå, er godt innenfor "bra pris".

My 2 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.