Web Analytics
Jump to content

Prøvde en mexicostrat i butikk men...


Rottenikken
 Share

Recommended Posts

Det er bra, men var den justert bra?

Mine var riktig justert, ja og jeg prøvde en classic vibe også men mine er like gode, dvs en av dem låter bedre fordi CV eller Fender Mixico ikke har Texas Specials. Jeg tror jeg er MYE flinkerer til å bygge enn dere tror. Jeg kan justere godt også

Link to comment
Share on other sites

Det var det også :-), men kanskje herr Rottenikk skulle testet ut mer enn en gitar, og helst i øvre prissegment? Å teste ut billiggitarer gir ikke helt den store lærdommen om du vil bli bedre til å skru .....

Jeg testet flere. Ingen var verken bedre eller dårligere enn mine. Det jeg mangler kunnskap on er modeller på pickups etc og merker og modeller. Jeg prøvde mange gitarer. Men ikke USA Strat fordi det er langt utenfor min prisklasse men jeg bruker mye USA deler på mine egne også. Og dere kan se en microtilt også.post-13591-0-98442700-1426159911_thumb.jpost-13591-0-95045100-1426160117_thumb.j

Edited by Rottenikken
Link to comment
Share on other sites

Jeg testet flere. Ingen var verken bedre eller dårligere enn mine. Det jeg mangler kunnskap on er modeller på pickups etc og merker og modeller. Jeg prøvde mange gitarer. Men ikke USA Strat fordi det er langt utenfor min prisklasse men jeg bruker mye USA deler på mine egne også. Og dere kan se en microtilt også.attachicon.gifimage.jpgattachicon.gifimage.jpg

Usa er forøvrig ikke i det hele tatt utenfor ditt prisleie, det viser du oss hele tiden med handlingen din. Det kan meget godt tenkes du er flink til å skru, men hvorfor ta med gitar til proff setup da?

Jeg er litt skeptisk da jeg så byggingen av din akustiske strat mtp. intonasjon...

Men for all del så kan det godt tenkes du har mekket noen gode gitarer altså, det er bare det at du har vært så positiv til ting av dårlig kvalitet at det er vanskelig å ta deg helt seriøst.

Er den foresten ferdigintonert den straten du viser bilde av?

Edited by Brekkvasselven
Link to comment
Share on other sites

Den gitaren er ikke ferdig. Jeg syntes det van en forskjell mellom Fender Mexico og mine - jeg hadde bedre sustain og bedre lyd men også bedre pickups. Feks skal kroppen byttes til ekte fender for å ta et eksempel, og jeg venter på Klugson stemmeskruer. De som sitter på satt på en annen gitar og jeg bruker de midlertidig.

Edited by Rottenikken
Link to comment
Share on other sites

Da beklager jeg fælt da inntrykket mitt også var at du ikke hadde særlig anelse om det. Da henger jeg meg også litt på det som Brekkvasselven over her spør om når det gjelder proff setup.

Jeg tenkte at en med UTDANNELSE kunne perfeksonere 200% - ikke 100% slik jeg har gjort. Det vet jeg ikke om er mulig men tanken streifet meg. Kanskje bortkastede penger likevel.

Link to comment
Share on other sites

Det inntrykket jeg har er at du har litt peiling på hva du driver med, og du vet hvordan du skal sette opp ting etter dine preferanser. Likevel kan det være triks som en dyktig gitar-tekniker kjenner til som du ikke kan, og som kanskje kan gi deg enda bedre gitarer å spille på. Dersom du får ham til å ta en titt på gitaren din, og helst om du får lov å være med når han evt setter den opp så kan du lære nye ting som gjør at du kan bygge deg enda bedre gitarer.

Du har tydeligvis grei peiling selv om du klarer å få disse kinakopiene like gode å spille på som Mexico-Fender, men disse er heller ikke optimalt satt opp og justert fra fabrikk, så det kan fort hende det er enda mer potensiale i gitarene dine enn du selv er klar over! Jeg bruker selv den første gitaren min på gigs, en Louder Strat-kopi til 1500kr som blei en skikkelig player med en god setup og nye pickups.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.