Web Analytics
Jump to content

Høyttalerforslag


extol
 Share

Recommended Posts

Har endelig kjøpt meg en skikkelig amp igjen etter flere år uten.

Ampen er en Landry LS100, med en Fender type kanal og en marshall kanal som går fra plexi til jcm800+.

Har ikke fått handlet noe kabinett enda, og lurer litt på hva slags elementer jeg skal satse på til den.

Har tidligere likt vintage 30 til mer moderne Marshall lyd, men prøver gjerne noe nytt. Tar også imot tips på elementer som låter fint sammen. Elsker god gammel plexi vreng, så greenback type elementer er jo selvfølgelig også aktuelt.

Tenker å kjøre 2x12 kabinett, så elementene må minimum takle 50 watt.

Hva er dine favorittelementer til å klare både Fender cleans og Marshall vreng?

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke om jeg kan karaktisere det som Fender-clean og Marshall-vreng, men jeg har en forsterker som spyr ut både nydelige cleans og den hissigste vreng, og jeg er veldig fornøyd med V30-ene jeg har i kabinettet jeg bruker til den. Gjør begge ting fint, synes nå ihvertfall jeg, selv om jeg hører at enkelte synes de er litt bright.

Når det er sagt, så finnes det nok desidert elementer som er "bedre" på reinlyd, men jeg synes de takler begge deler fint.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skulle være interessert i å teste litt så kan du ta med ampen hjem til meg! Har 2x12 Mesa med V30, 2x12 Marshall 1922 med G12T-75, og 2 stk Ibanez 1x12 med Celestion Seventy 80 høyttalere....

Tror ikke du er så langt unna meg..

Link to comment
Share on other sites

En høyttaler som kan fungere bra til clean og Plexi-vreng

er en Celestion G12H.

Har fortsatt greenback breakup, men med mer bass og diskant enn G12M,

noe som er viktig for å få litt Blackfaceaktig cleanlyd.

Type G12H creamback da for å få nok watt? Ikke helt komfortabel med 60w til 100 watts topp, selv om jeg stort sett ikke spiller fryktelig høyt.

Andre produsenter med liknende høytaler?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skulle være interessert i å teste litt så kan du ta med ampen hjem til meg! Har 2x12 Mesa med V30, 2x12 Marshall 1922 med G12T-75, og 2 stk Ibanez 1x12 med Celestion Seventy 80 høyttalere....

Tror ikke du er så langt unna meg..

Det er jo en mulighet. Tar kontakt hvis det skulle bli aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Type G12H creamback da for å få nok watt? Ikke helt komfortabel med 60w til 100 watts topp, selv om jeg stort sett ikke spiller fryktelig høyt.

Andre produsenter med liknende høytaler?

Ville heller kjørt med en Scumback G12H variant tror jeg.

Selv om jeg har bare gode erfaringer med Creambacks i Vox amper.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ville heller kjørt med en Scumback G12H variant tror jeg.

Selv om jeg har bare gode erfaringer med Creambacks i Vox amper.

Er det en idé å kjøre G12H sammen med noe annet, f.eks G12M? Noen som har testet?

Edited by extol
Link to comment
Share on other sites

Absolutt enig med GunnarpåMo her: G12H er det som er mitt hjerte nærmest. Nydelig utbytte både på clean, litt pressa clean og helt opp til metal Hi Gain.

Tror ikke du skal være så redd for 60W på en 100W amp, da du vil komme opp i en "airchrushing volum" lenge før du når grensa over 60W.

EDIT: det er fullt mulig å blåse ei 100W kasse på en 50W amp, dersom du er uheldig. Bare for å nevne det motsatte.

Edited by Hank Annicke Noe
Link to comment
Share on other sites

Har kikket litt på scumbacks og tenker H75 eller J75, evt en kombo av disse eller en av dem sammen med en M75.

Sitat på Thegearpage:

For me, the J75 is the perfect 1x12 speaker. Playing out in Nashville, we have to cover lots of different tones at reasonable volumes. I find a clean Fender-type amp with pedals allows the most versatility. As such, speaker choice is a bit of a compromise. Maximize the clean Fender qualities and your drive sounds suffer, and vice versa. The J75's give the tight bass and extended highs to give you that Blackface clean, but also have the midrange content to give convincing marshall sounds with pedals. I have found that if you want convincing Marshall-like drive sounds, you need that Celestion midrange harmonic complexity, which the Scumbacks have in spades.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Godt tenkt! Ofte fint å bli kvitt en del ting "rimelig" så lenge andre kan gi det et nytt liv  
    • Jeg studerer nå på lyd og musikkproduksjons-linjen i Oslo. Jeg har en del ting å si om linjen, men hovedsakelig er det det at: - Nivået på de andre elevene suger, som er veldig dumt når ALT man får er gruppeoppgaver. (altså ingen en til en undervisning.) Dette har jo selvsagt å gjøre med at det ikke er noen krav for å kunne gå der (Noe jeg syns de burde endret på). Du ender mest sansynelig opp med å gå klasse med mange kriminelle som stjeler utstyr og så stikker av når skolepengene skal betales en måned etter at du starter - anbefaler IKKE å gå der om du gikk musikklinjen, da lærer man ikke noe nytt (unntatt tekniske greier). Det er ille fordi man kan ende opp med å vite mer teori enn lærerne der. Igjen også, ikke verdens beste lærere. Når du først har en god lærer, så trår de til permisjon fordi dems egt. jobb ble viktigere og de ditcher på Noroff i et halvt år. - Det er DYRT! Å ta en bachelor der krever at du ender opp med 400k i lån. Dette er ikke i beregning med de 120k EXTRA  hvert år for å ha et sted å bo og penger til å leve. Jeg tenker nå bare å ta ett, men ender fortsatt opp med 120k i lån, pluss 120k i å ha bodd ett sted. - Lokalene er fine og lyd-utstyret du får leid er ganske nice, så det er nå det. Hvis du er flink til å bruke studiene selv og lærer deg selv mye på tiden, som ikke har undervisning, så kan man få noe ut av det. Men igjen- nå tror jeg egt. ikke Noroff er så veldig imponerende å ha på CV-en sin, grunnet det ugudelige ryktet skolen har. Jeg så mye reklame om at skolen garanterer jobb før ferdig skolegang, men ingen av disse kan gjelde lyd og musikkproduksjon. Det kan bare ikke være. - Man kan utnytte lokalene og ta betalt for å spille inn for enkelt personer. Noroff lærerne bryr seg ikke litt, for de oppfordrer deg faktisk til å ta med andre musikere til å spille inn musikk. Men dette innebærer at du klarer å få kontakter og folk som kan tenke seg dette. Jeg sliter med kontakter, nå som Oslo er en helt ny by for meg. Kjenner jo ingen her. Jeg satser på ordentlig studier neste år, på musikkhøgskolen eller UIO. Begynte bare så jeg hadde noe å gjøre på dette året, ettersom jeg var får sen å bestemme med på høyere studier etter fristen gikk ut.  Konklusjon- Noroff lyd og musikk- er bare sykt dyre lokaler man alltid har tilgang på, og lite til ingen læring- hvis du gikk musikklinjen.
    • Ok. Tusen takk før svare. Legger den ut for 800kr så får den forhåpentligvis et nytt hjem😁
    • Du bør nok ikke ha veldig høye forventninger. Ser det ligger et par ute på danske sider, samt noen nettauksjonssider har solgt. Prisene ligger på godt under 1000 danske.
    • Hei. Er ny her inne så det er mulig jeg legger dette ut i feil forum. Men det jeg lurer på er hva verdien på en gitar jeg har arvet er.  Merket er Santana å model nr er 1570 laget i Japan. Ingen synlige skader så pent brukt. Kan absolutt ingen ting om gitarer sjenerelt så ønsker å selge den til noen som kan ha bruk for denne istedenfor at den skal samle støv legger ved et bilde av den.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.