Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Fattigmanns "black strat" (FSR 2010)


GreenMan

Anbefalte innlegg

201518_strat-3.jpg

Like før jul kjøpte jeg en Fender Stratocaster FSR fra 2010 - dette er en en Mexico standard med noen endringer. Denne hadde allerede en minibryter for å bruke hals picupen i posisjon 1 og 2 men jeg var ikke helt fornøyd med plasseringen. Så da bestilte jeg likegodt ett helsvart plekterbrett og gjorde de forandringene som skulle til for å få bryteren felt inn. Samtidig så byttet jeg all kabling og pickuper. Pickupene er fra Eide Pickups og det lille jeg har fått prøvd dem låter de mye bedre enn de orignale kjeramiske som jeg synes er litt harde. Hva er vitsen med 7 forskjellige pickupkonfigurasjoner når alle låter nesten likt.

201518_strat-4.jpg

Hodet med gammel type logo, men trussrodjustering på topp og moderne stemmeskruer.

201518_strat-5.jpg

Må jo ha med denne type bilder.

201518_strat-1.jpg

Minibryteren som jeg lagde brakett til av en holder til myggspiral. Limt fast på plekterbrettet. Kunne sikkert laget noe mer avansert, men det orket jeg ikke.

201518_strat-2.jpg

Ferdig lodda plekterbrett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte trikset med å forsenke bryteren. Det skal jeg huske til siden. Disse mikrobryterne er ofte veldig lange.

Jepp. I den forrige straten hadde jeg kitet fra www.stratcat.biz, men det er jo overprisa når det tar fem minutter å lage en greie på egenhånd av skrapmetall.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stålplate under bridgepickupen? Fin strat iallefall, og som andre nevner er løsningen til minibryteren enkel og genial. Er sikker på at oppgraderingen til EIDE gjør denne til en player...

Du burde forresten lagt skjerming på plekterbrettet, og i hulrommet.

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG-strat er kjekt. Sitter vel en Seymour Duncan SSL-5 i orginalen i brigde. Har du noen formening om Eide pickup i forhold?

Faktisk er det kun i replicaen fra Fender som har SSL-5. I følge The Black Strat boka er det en SSL1C i bro på Gilmours strat. Midt, hals og øvrig elektronikk er hentet fra en en ´71 strat. Har ingen formening om Eides pickup i forhold til Duncan sine - annet enn at jeg er fornøyd.

Er det stålplate under bridgepickupen? Fin strat iallefall, og som andre nevner er løsningen til minibryteren enkel og genial. Er sikker på at oppgraderingen til EIDE gjør denne til en player...

Du burde forresten lagt skjerming på plekterbrettet, og i hulrommet.

Ja det er en eller annen metallplate der. Skarp og twangy som fy er den ihvertfall. Når det gjelder skjerming så er det lite støy - men hvis jeg oppdager at den støyer mye kommer jeg til å skjerme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.