Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjell på disse to Les Paul R7ene?


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Kan noen si hvorfor det er så stor prisforskjell på disse to? Eller hvorfor den første her er så mye billigere enn alle de andre 1957 modellene?

Er eneste forskjellen "darkback"?

http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/gibson-1957-les-paul-goldtop-vos-2013

http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/gibson-1957-les-paul-goldtop-darkback-vos-2013-antique-gold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, den til 23k kostet inntil nylig 32k, så de har droppet prisen relativt kraftig.

Jeg kjøpte den modellen hos Sagevik (4Sound Sandnes) og det er en skikkelig flott fjøl altså... har fra før en Gibson Les Paul Std. 2007 med Lollar Imperials og forventet riktignok litt forskjell i lyd, men wow... det var veldig stor forskjell... til det bedre selvsagt... Itj nå å tænk på dersom du tenker i de baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig... tror de tok inn litt for mange egentlig. De har vel droppet i pris en etter en for å selge ut.

Det kommer jo så mange nye "fine" modeller nå i 2015, så da må de vel kvitte seg med det som de har hatt lengst.

Gitarer til 32k er ikke akkurat forbruksvare.

MEEEEN... bruksprisene bryr jeg meg ikke så mye om... jeg fikk en flett ny historic modell med en veldig vakker antikk gullfarge av type R7 og den har jeg tenkt å beholde... til 32k så har jeg IKKE fått det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns `13 modellene er ganske mye kulere enn tidligere år, bl.a. halsprofilen føles mye bedre, finere finish, pickupene låter bedre i mine ører. Så 23k for en helt nye er en god pris, det er bare å slå til på det.

For halvannet år siden testa jeg en `13 R7 på 4sound i Oslo, og jeg har i ettertid målt alle historics jeg har testa/hatt opp mot den. Har testa div r8`er, r9`er og CCs, men R7en falt bedre i smak hos meg. Så i de siste månedene har jeg leta overalt etter en brukt `13 modell, både i inn- og utland. Men her i forrige uke dukka det opp en R7 på finn med ganske lite info, jeg kontakta selger og det viste seg å være en `13 modell. Jeg slo til, prisen var bedre enn noe jeg har sett tidligere. Ikke sett brukte `13 modeller så "billig" i statene engang.

Foreløpig er jeg veldig happy, men skal teste mer ikveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.