Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wilkinson eller Fender stol


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Eller er Wilkinson sadler ( ikke dadler ) gode nok?

Er det noen som har erfaring med Wilkinson. De selger wilkinson vintage stemmeskruer i Norge med eksakt samme utseende som Fender vintage sine i Nederland. Er der forskjell på kvalitet på de merkene?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er viktig for å få den klassiske Fenderlyden er at det er stålblokk i den, og at sadlene er slike "bøyde" som på de gamle Fenderne. Altså ikke støpte sadler.

Har Wilinson stemmeskruer på den ene telecasteren og de synes jeg er veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er viktig for å få den klassiske Fenderlyden er at det er stålblokk i den, og at sadlene er slike "bøyde" som på de gamle Fenderne. Altså ikke støpte sadler.

Har Wilinson stemmeskruer på den ene telecasteren og de synes jeg er veldig gode.

Den stolen jeg sikter til som koster 36$ har stålblokk.

Jeg har bygget (skrudd sammen av utvalgte deler) en Strat med Fender flytende Deluxe stol. Den har jo støtte sadler... Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Wilkinson i hovedgitaren min siden -95. Det er enda ikke antydning til slark i armen(som har blitt poppa inn og ut utallige ganger) og den lander på samme punkt både når en drar og dytter. Har enda tilgode å bruke en like følsom og tight vibb.

Har installert en VS50 i en anna gitar og denne føles litt slarkete. Om jeg skulle gjøre det på nytt så hadde jeg kjøpt en VS100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig skeptisk til VS100.

Hadde det på en strat som låt tamt og kjedelig, bytta til et 2 punkts Gotoh 510 og lyden ble noe helt annet.

Diskant og punch kom på plass igjen.

Dette er den eneste gangen jeg har hatt systemet men etter den erfaringen ble det ikke testet igjen.

Det skal sies at det var veldig smooth, stabilt og funka 100% mekanisk så jeg ville virkelig like det.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.