Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Celstion G12H 30W vintage


jonta

Anbefalte innlegg

Var å besøkte et gammelt loft i dag og fandt noen gamle greier. Blandt annet en gammel vinklet Marshall 4X12 kasse, tipper 70 tallet. Den har 30watts celestion G12H elementer. Noen som har erfaring med disse?

Bass resonance 55 Hz, står det. Det var lavt til å være gitar element...

post-5322-0-37924800-1408655990_thumb.jp

post-5322-0-99641200-1408656154_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høytalerne som sto i Marshall 1982 kabinetta fra 1967.

Hendrix, Page og mange av de store gutta sverga til disse høytalerne.

Jeg har hatt mange Marshall kasser, nå har jeg bare et 1982 kabinett fra 1968.

det du har er "Blackbacks", så de er nok fra midten/slutten av 70-tallet.

Kodene på høytalerne daterer dem. Tipper den ene koden er T1281.

Den andre koden er datering.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja - en PD-1..! Hadde en slik innom "samlinga" ei stund, men helt ærlig så skjønner jeg at Boss ikke lager denne mer. Ikke særlig vellydende IMO. Men det er en eller to trimpots inni pedalen, så for en ivrig tweaker, så kanskje det er godlyd å hente likevel..? Konseptet med pedalen var interessant nok, med boost-mode når man tråkka ned "hælen" på pedalen, men jeg synes å huske at de var relativt kort "vandring" på selve pedalen slik at kontrollen på mengden gain ikke var så kontrollerbar after all...

Men en artig sak er det om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja - en PD-1..! Hadde en slik innom "samlinga" ei stund, men helt ærlig så skjønner jeg at Boss ikke lager denne mer. Ikke særlig vellydende IMO. Men det er en eller to trimpots inni pedalen, så for en ivrig tweaker, så kanskje det er godlyd å hente likevel..? Konseptet med pedalen var interessant nok, med boost-mode når man tråkka ned "hælen" på pedalen, men jeg synes å huske at de var relativt kort "vandring" på selve pedalen slik at kontrollen på mengden gain ikke var så kontrollerbar after all...

Men en artig sak er det om ikke annet :)

Denne er til å skape spesielle effekter tenker jeg og krever litt til venning.

Slik ser kassa ut, toppen er en gammel H-H, som jeg fandt på samme loft, hovedkanalen er det nesten ikke lyd i da...men tøft lys. Det ene elementet ser ut til å være defekt, liker ikke høy lyd. Men kassa låter,,SVÆRT!

Det står T1281, ja og GK19 på to og HK31 på de to andre, alle har et rundt stempel med 70 på.

Ikke noe bassrefleks, kan det være derfor jeg plutselig liker lukkede kasser?

Skal det være demping i disse kassene? Noen har fyllt opp med rockwol i denne.

post-5322-0-71044900-1408727943_thumb.jp

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa er fra ca 75-76. Den har hvit piping på topp og i bunn, noe som hang igjen fra de eldre kassene. Der var tilsvarende piping i gull. Uansett, disse kabinettene har samme byggekvalitet som et fra '70(med unntak av dimensjonen på avstiveren/ soundpost). Rent estetisk er det en moderne kasse med svart grillklut, elephant tolex, hjørenebeskyttere, plasthåndtak, osv... Verdi er vrient, så der vil jeg ikke mene noe. 2500,- er imidlertid en pris som gjør at du får et raskt salg. Og det er jo en god ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos for deg, men hvorfor får ikke jeg besøke sånne gamle loft?

Dette må da være veldig artig å komme over.

Men, sakset fra trådtittelen, "Celstion G12H 30W vintage" må da være noe juks. På linje med "Ibonez", eller noe lignende. Sikkert noe Kinaskrot. Selg det til meg for en hundrelapp. Jeg spanderer porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa er fra ca 75-76. Den har hvit piping på topp og i bunn, noe som hang igjen fra de eldre kassene. Der var tilsvarende piping i gull. Uansett, disse kabinettene har samme byggekvalitet som et fra '70(med unntak av dimensjonen på avstiveren/ soundpost). Rent estetisk er det en moderne kasse med svart grillklut, elephant tolex, hjørenebeskyttere, plasthåndtak, osv... Verdi er vrient, så der vil jeg ikke mene noe. 2500,- er imidlertid en pris som gjør at du får et raskt salg. Og det er jo en god ting?

Et '70 kabinett hadde vel fortsatt bakplate av baltisk bjørkefiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.