Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Celstion G12H 30W vintage


jonta

Anbefalte innlegg

Kos for deg, men hvorfor får ikke jeg besøke sånne gamle loft?

Dette må da være veldig artig å komme over.

Men, sakset fra trådtittelen, "Celstion G12H 30W vintage" må da være noe juks. På linje med "Ibonez", eller noe lignende. Sikkert noe Kinaskrot. Selg det til meg for en hundrelapp. Jeg spanderer porto.

Ja morro med overraskelser på gammle loft og fint med den gamle strømforsyninga som dukker opp akkurat da jeg trengte den.

Dog et helvete å få det svære kabinettet ned den trange loftsluka. Den var nok plassert der oppe for å stå der en stund...

Nei Castor, send heller tilbake til meg, det Celestion vintage elementet som sitter i H-H combo'n din, beste clean lyd...

Et '70 kabinett hadde vel fortsatt bakplate av baltisk bjørkefiner.

Bakplata er av spon :( kan jo være en fordel for lyden med en tung, død bakplate :blink:

Jeg trodde at denne etter litt moro, bare skulle gå videre til en av der. Men det viser seg at den faktisk låter bedre enn Carvin 2x12 kassa mi, i allefall til high gain metall komp. Tight stor bunn på en måte. Vet ikke hvor jeg skal ha den men jeg må beholde denne.

Jeg er kjempefornøyd, utseende til denne kassa gjør at jeg i tillegg til bra lyd, får jeg endelig en kompensasjon for dårlig dametekke og manglende spilleferdigheter :D

Etter noen timer med rengjøring, stramming av skruer (bakplate var festet med bare en skrue), liming av rifter i tolex osv er den nå blitt et fint stuemøbel, synes nå iallfall jeg. De andre her mener noe annet, men de er sikkert bare fortsatt sure for at når jeg endelig tok fram støvsuger'n. så var det bare for å støvsuge inni den dumme høytaler kassa. Dessuten har det vært ganske mye desibel her i dag, de får sikkert en annen mening når ting får roet seg litt.

Det ene elementet har en ulyd ved litt pådrag, men jeg tenker at istede for å skifte dette, så fjerner jeg heller det pluss et til, tetter hullene og får en lettere kasse, 8ohm (passer bedre til Hotplate), litt mindre lydvolum men like bra lyd, Eller tar jeg feil anng. lydkvalitet?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde litt forskning på lavt nivå. Har to bw kasser med høyttalere fra '70. En 2033 datert sept med finer bakplate og en 1935b datert desember med spon bakplate. Utifra dette kan det godt stemme det gunnarpåmo sier overgangen var i 71, men kanskje ikke så sent som april, da vi må anta at 1935b kassen min er produsert tidligere det året.

De som vil geeke mer, sjekk ut

http://www.marstran.com/cabdata/cabdata.html

Gtfn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får ta det ut igjen å sjekke det grundig.

Kan den være mulig at golyden skyldes først og fremst elementene og ikke så mye den store kassa, at tighte bunnen skyldes 55Hz konene?

Bw kasse?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart litt dumt å teste en stor firetolv mot en liten totolv...Så jeg koblet på en liten Carvin totolv til. Det ble noe annet, stor lyd, litt som å dubbe uten chorous effekt. Jeg hadde aldri trodd at å øke antall elementer øker noe annet enn lydstyrken, selvtilliten og draget på damene kanskje. Nå ble det to havstack som begge låter veldig bra, bare anderledes. Mashallen er litt tightere litt mer klassisk metall, Carvin har en kanskje skjelden brølende nedre mellomtone (det var grunnen til at jeg kjøpte den)

Noen som vet hva som gjør disse gamle Celestion G12H-30 så populære? Er det typisk classisk rock folket eller metallhuene som favoriserer dem?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.