Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg bygger en akustisk Stratocaster men 13,4 cm tykk


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke slå fast med en gang at de spikrene holder halsen helt til du setter på strenger, så vil halsen løsne fra den treklossen.

Det er tross alt litt drag i strengene.

http://www.classicalguitardelcamp.com/viewtopic.php?t=60555

Mitt tips er treskruer alle steder det kan tenkes å være krefter som påvirker resultatet.

(edit: Så ikke det med lim, det vil selvfølgelig hjelpe. Hvordan er selve festingen gjort til kroppen?)

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gitt forsterkning for den 2mm fineren. T store skruer som støter sammen på rette sted i vanntett posisjon. Så jeg har funnet løsning der på forhånd også.

Dessuten trekker strengene den sammen , noe som gjør at den vannrette støtten for halsen son også kAn tjene til justering av halsen,en slags "microtilt", støter rå rette sted og alt blir rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeghar fått inntrykk av så tror flere av dere at denne gitaren bare blir holdt sammen av spiker. Men det stemmer slett ikke. Dere skjønner sikker at de tvingene ikke er der for moro skyld. I morgen tenker jeglimet har hedret godt nok. Noe annet, til bilde to. Her ser dere at jet bruker store skruer til å feste halsen. Bilde tre. Her måtte jeg skjøte så her blir det veldig mye sparkling. Dessuten skal jeg sparkle over alle spiker og ujevnheter.

post-13591-0-13134000-1409831323_thumb.j

post-13591-0-02182500-1409831404_thumb.j

post-13591-0-66243100-1409831705_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.