Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg bygger en akustisk Stratocaster men 13,4 cm tykk


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bygger en akustisk Stratocaster med Floyd rose og hull for tre single coil. Men ingen hull til volume/tone/vender. Single coil hullene er selvfølgelig bare for å få lyd inn i kassa. Jeg skal montere mikrofon inne i den, mikrofon for aukustiske gitarer og da bruker jeg selvfølgelig Stratocaster jaCk inngang til det. (Feil plekterbrett på bildet)

post-13591-0-78450400-1408641867_thumb.j

post-13591-0-34983200-1408641902_thumb.j

post-13591-0-34894200-1408641963_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambisiøst og høntøft !!! :)

Keep us updated !!

Selvfølgelig skal jeg oppdatere dere. Plekterbrettet bestilte jeg på Warmoth får å få laget det uten hull toll volum/tone og vender. Jeg skal ha transperant rød gitar, hardwarere skall sære gull, og plekterbrett sort. Jeg legger ut mer bilder når jeg kommer lenger.

Neste gange skal jeg lage aukustisk Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive at gitaren blir 13,4 cm tykk. Det må jo være volum i kassa. Gitarene jeg skal lage har jeg navngitt "flat guitars" fordi de har mindre hulrom enn de normale og derfor passer godt i en flat (leilighet) i feks en blokk der hvor naboene vil ha det stille. Mikrofon er derfor et Must for å spille "stort" feks i en pub og må koble til mixer eller forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mikrofon for aukustisk gitar med 4 bånd equlizer og volume for å koble til anlegg feks til mixer eller forsterker. Når jeg har kommet rundt og fått den i posten skal den monteres på siden. Selvfølgelig blir tilkoblingen Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.