Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GN-amp


Anbefalte innlegg

No har ikkje eg vore medlem her spesielt lenge, så eg beklagar dersom dette har vore drøfta før. Kunne det vore ein ide å fått til noko liknande som GN-gitaren men med ein amp? Eg kan i så fall bidra med lodding og litt deler... Kva trur de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig (i den grad eg har tenkt) sånn i første omgang, å diskutere oss fram til et design/krets og så kanskje sette sammen en amp fra deler folk måtte ha liggende (evt. spleise på deler) Så kan den jo gå på rundgang med muligheter for modding. Så kan vi eventuelt sette sammen et kit for de som ønsker å bygge en selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her skal man være ildsjel hvis det skal bli noe av, det er i det minste sikkert..

Jeg husker det var snakk om noe slikt på "det andre forumet" en gang i tiden. Det var dengang snakk om å leie et forsamlingslokale med overnattingsmulighet, og så betalte man for en helgesamling der man loddet sammen sin egen forsterker under veilledning fra folk som kunne dette.

Det ble, etter det jeg vet, aldri noe av.

Her er det veldig mye logistikk som skal på plass, man skal ha lokale, mat, rengjøring, deler, maskiner, kanskje en liten fest og så videre.
Det er jo bare å lage en tråd med en poll i, og så ser man hvor mange som melder seg på. En liten advarsel- vi lagde GitarNorgeTskjorte en gang i tiden. Det var mange som mente og syntes noe, og kanskje ti stykker som faktisk kjøpte tskjorten til en hundrelapp. Jeg bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man også tar i betraktning hvor mange loddekyndige som finnes her.... Da snakker jeg ikke om de som kan lodde godt nok til å reparere en jack-kabel eller lodde litt elektronikk i en gitar. Når vi snakker om amper, er jo det en litt annen greie. Og faktisk en langt farligere greie også.

Men for all del, som Castor sier, lag en tråd med en poll og se hvor mange som melder interesse, og hvis det er slik jeg forstår deg, så trenger det jo faktisk ikke være mer enn tre-fire stykker, hvis rette personene, med rette "skrotlageret" liggende, til for at dette kan bli realitet, så det er bare å stå på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun er inne på noe. Det er faktisk ganske stor forskjell på å få to metallbiter til å henge sammen ved hjelp av loddetinn, til å lage mange stabile loddinger som holder seg fine i mange år.
Når det er sagt, så er jo ikke lodding noe magi, men det kan være greit å ha tilgang til noen som kan instruere litt, og vurdere hvordan ting ser ut.

Jeg hjelper gjerne til med å ev. prioritere tråder, organisere litt her på forumet og slikt skulle det vise seg at dette blir noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget en røramp og kan bekrefte at det tar sin tid.

Koster ikke noe særlig i deler, men det er meget tidskrevende og krever at man vet hva man gjør - slik at neste person som bruker ampen ikke får kraftige støt pga dårlige loddinger og labbert arbeid.

Det som kunne vært gjennomførbart, er å bygge noe mindre - en liten transistoramp, pedal eller noe lignendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, en GN-fuzz hadde vært konge, og jeg hadde kjøpt minst én, og å kalle fuzz uspennende er langt under beltestedet Heilage... :ninja:

Rent praktisk er en eller annen fuzzfacevariant veldig enkel å lage, og veldig billig i deler. I tillegg kan det jo fort bli en megafet pedal om man tar seg tid til å finne de riktige transistorene og justere litt. Men så er det jo dette med å bli enige om delene og kretsen osv osv osv.... Om et slikt prosjekt skulle bli noe av bør det være så billig og enkelt som mulig, samtidig som man får til et kult utseende som de fleste her liker. Røramp blir fort dyrt og vanskelig (og kanskje også farlig), og en "sende rundt og mekke"-løsning ser jeg ikke helt suksesspotensiale i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man enige om standarddeler til en Fuzz Face, er det vel begrenset hva vi kan krangle om, såfremt vi utelukker NOS-deler og fancy shit. Nå virker det som jeg er kjempegira på en GN-fuzz, det er vel mest fordi det ville vært en fin unnskyldning til å utvide fuzzsamlinga.

Å kalle fuzz uspennende er blasfemi mot min personlige religion, og jeg synes Heilage skal permabannes :ninja:

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.