Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Gibson LP CS R8 Iced Tea


WelhavenT

Anbefalte innlegg

Det ble helt overraskende en ny gitar i samlinga, en LP CS R8 Iced Tea (2005) med RS Hillbilly Kit.

Overhodet ikke planlagt, men lang historie kort; for noen få måneder siden handlet jeg en Les Paul Tribute 1952 Goldtop med en slik Trapeze-bro. Leverte den til førstegangsservice forrige uke med beskjed om at den var litt sur i bånda. Visste seg selvfølgelig at det rett og slett ikke gikk an å intonere den skikkelig, så da fikk 4Sound den i retur. Litt kjipt siden jeg elsket p90-pickup'ene, halsen og look'en. Men sånn ble det, og da var det bare å se etter noe annet. Hvis det ikke skulle ble en Goldtop, så måtte det bli en R8, helst plaintop. Og det ble det :) Så får tiden vise hvordan vi knytter bånd. Litt høy action, og trenger en liten justering i truss rod'en, men virker solid.

Flere bilder her: http://www.vintagegitar.no/component/content/article/177-solgte-varer/gitar-elektrisk-solgt/1705-gibson-cs-r8-ice-tea-05

r8_zps6354a8d6.jpgr8_zps8cda37bb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det :) Det skal etter sigende låte litt 'tynnere' uten. Andre kan sikkert mye mer om akkurat dette enn meg. Har ikke vært fan av Burstbuckere tidligere, men det låt overraskende tjukt og 'kremete' av disse, så mulig kittet har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiiin, men hva gjør Hillbilly-kitet?

Toneknotten er kablet på 50-tallsvis, mens volumknotten er kablet på moderne vis. Så vidt jeg har forstått. Det ble visst oppfunnet ved en feiltakelse, uten at jeg skjønner hvordan det skal utgjøre en forskjell i tone...

Råfet gitar. Nesten så jeg savner min gamle Gibson ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R8 is da sjitz.... Og som jeg også ofte har påstått: BB1 og 2 låter fint i riktig gitar, og RS-kit gjør det ikke verre. (Selv om jeg ikke har prøvd akkurat dette kitet)

I hvert fall utseendemessig et vakkert eksemplar du har fått der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, for lenge siden siden bestilte jeg et par Cream T pickup'er via Geir Falck som jeg tenkte å putte i den ene Sg'en min. Leverte nygitaren til en liten overhaling hos han i dag, og det kommer tilfeldigvis en pakke i morra. Hvilke pickup'er som kommer vites ikke, men hvis mine kom ble vi enige om å putte de i R8'n i stedet. Spanande :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gitaren tilbake fra service i dag, og du verden. Slipt bånd og fikk satt inn et par Cream T-pickup'er ('59 og '61). Nå snakker vi :) Spiller og låter som en drøm, de pickup'ene låter helt perfekt. Terningkast seks, spørs om de andre gitarene støver ned i ukene fremover.

Btw: enkelte må være vant med noen rare oppsett, spurte forrige eier om den trengte service. Fikk til svar at alt var tipp-topp, men trengte bare å se på gitaren at den trengte justering. Svai hals, så det skurret oppe og nede, mens strengene var alt for høye i mellom, intonasjonen var på bærtur og båndene trengte å slipes. Men helt greit for meg, nå ble den uansett alldeles perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Det ligger 3 stk på Reverb, men en fra Japan og to fra UK. Samme på Ebay, kun Japan og UK. I Norge er det vel bare å følge med på Marketplace på Facebook og Finn.no. Keg har også kjøpt gitarer på svenske blocket.se og tradera.com, men det medfører usetthandel og moms (som fra Japan og UK) hvis man skal ha den tilsendt og ikke tar en harrytur samtidig. Går også å legge ut en ønskes kjøpt-annonse på Finn og håpe på napp.
    • Jeg ønsker å avslutte min konto, vet ikke hvordan man gjør det
    • Noen som vet om hvor jeg kan få i tak på en epiphone g400 korina i Norge? Hadde en før men solgte den, nå angrer jeg.
    • Jeg liker ferske strenger og bytter gjerne når jeg må, til Ernie Ball eller DA som er reimeligere.  Spiller ikke live eller i band lenger, men vet om et par som spiller mye mer enn meg og verdsetter den ekstra kosten med Elixir for å slippe å bytte så ofte. Går litt på bekostning av lyd, da Elixir har "mindre klang" i seg men til gjengjeld varer lenger.
    • Takk. Mener å huske at Elixir ble regnet som å være best blant mange.. Men hvordan er synes å dette nå? Og dersom man f.eks spiller en del live og bytter strenger ofte så har det vel mindre å si eller?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.