Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor tungt kan du gå?


bublemark

Anbefalte innlegg

'Tung' kan være så mye og er ikke ensbetydende med metal. Det er langt mer 'tungt' og krevende å høre på, for eksempel, musikk som til tider løsrives seg fra 'normen', eksempelvis ytre fløy av frijazz, og gjerne de som blander inn elementer fra rock og metal. Jeg for eksempel at en del av det senere materialet til Shining er langt tyngre enn de to bandene du nevner....

Og...., om noe er 'tungt', betyr det at du får lyst til å headbange, eller er det musikk du sitter og får en snodig og litt rastløs fornemmelse av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en konsert med Haino Keiji. Friform støy på et enormt volum. Unik opplevelse som jeg kommer til å huske, veldig bra, men var sikker på at det var det siste jeg kom til å høre noengang.

(Dette går under Truckies utvidede definisjon av begrepet tungt. Er ikke superfan av metall, men ser ingen grunn til at noe skulle være så heavy at jeg ikke hadde tatt noen glede i å høre på det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metall.......

Mastodon er fet når dei ikkje speler for fort. Ellers vert det labert med metallkiser på meg.

Pretensiøse, tynne gutar med god klesstil og fancysmancy hår sparer eg meg for. Jazz (i alle fall dei musikarne som speler for seg sjølv og ikkje publikum) er ofte tungt for hovudet...(!).

Ellers lik eg sjeldan musikk som er vanskeleg å bevege seg til.

Edit:

Eit heiderleg unntak er musikarar som er lattarleg gode (td. G. Govan).

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte tungt som i tungt fordøyelig :)

http://youtu.be/ysCeaED_6Eg

Det samme tenker jeg. Musikk man blir mer eller mindre mentalt utladet av, som av en eller annen grunn krever sitt av de små grå, eventuelt det som måtte røre seg i sitt/ditt flotte legeme.

MEN...., i fare for at jeg er i ferd med å trashe trådens misjon, så pensler jeg inn på såkalt 'heavy' musikk. Meshuggah er nevnt, og ligger vel tett opp til det hardeste jeg med jevne mellomrom kan komme tilbake til. For litt mer indre kaos så kan jeg komme til å sette på Dillinger Escape Plan (som vel akkurat har turnert i USA sammen med Shining som jeg nevnte tidligere i tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig spørsmål. Kan høre på alt av musikk så lenge det låter bra. I samlingen er det alt fra lettfordøyelig pop til samtidsmusikk, necro Black Metal og frijazz.

Grensen går imidlertid med reggae. Det takler jeg ikke, men så kan det knapt nok kalles for musikk. Fryktelige greier! Burde vært forbudt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.