Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotbryter for nettspenning (230V)?


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Ville vært forsiktig med billig 220v utstyr, slikt kan være skummelt

Jeg er selv godt utdannet med en fagkrets som inkluderer god forståelse av hvordan elektrisitet fungerer. Jeg har en far som i mange år jobbet som kontrollør i e-verket, og jeg hadde selv sommerjobb i flere år på samme nevnte sted. Jeg tror jeg skal kunne håndtere en enkel bryter og ha kontroll med hva den tåler og er ment for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset er trolig godt ment. Folk flest har ikke peiling i det hele tatt, begreper som ampere, watt og lignende er totalt uforståelige, og kunnskap om at man for eksempel ikke skal sende mer enn ti ampere i en ledning der tverrsnittet er 1,5 kvadrat er noe som man ikke har noe forhold til. Det er ikke så lenge siden jeg så på min arbeidsplass at vaktmesteren hadde koblet opp en kinapadde, koblet til en annen kinapadde, og så to vifteovner på to kilowatt på enden av dette. Bra kursen sikkert var ganske lang før man tok ut den belastningen.

Passer pluggen så funker det. Lampettledning som skjøtekabel til varmtvannsberederen? Ikke noe problem... Pluggene passer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset er trolig godt ment. Folk flest har ikke peiling i det hele tatt, begreper som ampere, watt og lignende er totalt uforståelige, og kunnskap om at man for eksempel ikke skal sende mer enn ti ampere i en ledning der tverrsnittet er 1,5 kvadrat er noe som man ikke har noe forhold til. Det er ikke så lenge siden jeg så på min arbeidsplass at vaktmesteren hadde koblet opp en kinapadde, koblet til en annen kinapadde, og så to vifteovner på to kilowatt på enden av dette. Bra kursen sikkert var ganske lang før man tok ut den belastningen.

Passer pluggen så funker det. Lampettledning som skjøtekabel til varmtvannsberederen? Ikke noe problem... Pluggene passer!

Ere så nøye a? Skulle det bli litt varmt, ere jo bare å ha litt kaldt vann i nærheten... URK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.