Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Kauer Banshee & Yamaha MSG/Image Standard


Hanspanzer

Anbefalte innlegg

Kanskje kjøre litt info også?

Kaueren er laget i Spanish Cedar, Tonepros hardware, Steinberger tuners

Klein minihumbuckere. Så vidt jeg vet er det (foreløpig) bare jeg og gitaristen

i Rival Sons, Scott Holiday, som har disse i sin Kauer. Spesialviklet til nevnte fyr og hans

Kauere men Doug Kauer mente de var så bra at jeg og måtte ha de. Aner ikke noe om

specs men de låter grisebra. Halsen ligger et sted i mellom Gibson CS`s `60 og `59.

Meget behagelig.

Yamaha Image (USA) eller MSG (England) er en gitar jeg har leita etter en stund nå

og da det dukket opp et eksemplar på Finn til en fornuftig pris var det bare å slå til.

Historien til denne startet på den tid Martyn Booth jobbet for Gibson og reiv seg i

håret da de lanserte ES335-S (som i solid body) en gang på midten av syttitallet i ren

frustrasjon over å klare å ødelegge en tilsynelatende god ide. Da Yamaha trengte et nytt

flaggskip på slutten av åttitallet passet det fint for Martyn Booth (som da hadde hoppet

over til Yamaha) å dra frem sine ideer som han hadde kokt på siden Gibson-tiden.

Martyn Booth lager fortsatt gitarer basert på dette designet under eget navn. Verd å sjekke

ut. Jeg har testa, de er grisebra!

Min gitar var dessverre ikke helt original, stol og strengefeste var byttet og det var

satt på krom pickup-rammer og en SD Invader i bridge. Rotet litt i skuffen og fant

litt nye deler. En Tonerider Rock Song som ble plassert i bridge, et cover til

neck pickupen, nye sadler på TOM og ny Stop Bar tailpiece.

Gitaren ble meget bra!

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Banshee! Tør man spørre om ca. prisnivå for noe slikt? Jeg vurderte sterkt Klein pickups til fuglen min, men endte opp med Zhangbucker og angrer ikke på det :)

Rundt $3k alt etter specs. Jeg har Zhangbuckers (Pagey, full size) i en ES335 og angrer heller ikke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Klein firebird pickups I min Pelham firebird vii. Nysgjerrig på mini-humbuckere! Litt væl lav output i mine. Bruker ikke Scott holiday tom short minihums?

Jævlig tøff uansett!

Han har Tom Short i Gibsonene og de nevnte Kleins i Kaueren. Noe hottere enn standard-wind kleins, som en litt brightere PAF.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.