Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til anbefalinger av strat-type gitar


gitarleik

Anbefalte innlegg

Har laget ei lite lista med gitarer som er tilgjenglege på markedet, og som er meir eller mindre er innanfor budsjettet mitt.

Har ikkje prøvd nokon av desse så hadde vert artig med litt innspel

K-Line Springfield

Melancon pro artist S

Zion E- Series custom

Fender hot rod 57 strat

Ibanez AT10P - Andy Timmons

Godin Session plus

Godin Progression

Tokai Springysound

G&L Legacy USA

MJT kropp , musikk kraft hals eller eventuelt allpart hals partso strat

Nokon som kan anbefala eller frårada nokon av disse ? Andre forslag tas i mot med takk! Budsjett maks 10k

Endret av gitarleik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på disse, men er litt usikker på om eg vil lika pickupsa på s-500. Så vidt eg har forstått er det keramiske pickups som er litt hottare, varmare og feitare enn tradisjonelle pickups med alnico magneter. Vil ein mista "strat-lyden" med desse pickupsa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig S500 låter mer likt en tradisjonell strat en hva legacy gjør jeg men.. varer jo sikkert litt etter hva de enkelte personer har satt seg som "strat lyd"

Men stemmer at S500 har keramiske pickups, synes disse låter helt knall jeg da :) Legacy kan bli litt spinkel etter min smak... men dette varierer jo såklart etter hva de enkelte liker

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo sjøl prøve og gjøre deg opp din mening. Vet ikke hva du er ute etter, men da jeg skulle kjøpe en "strat" havnet jeg på G&L Tribute Legacy HB, fordi jeg har to singlecoils på min Tele. Kjøpt ny fra ID-musikk for under 4000, men du får den som US Custom også. Knalløks, med hot alnico humbucker i bridge som kan splittes, og to alnico-pickuper i midten og hals, som gir glassy strat-lyd. Pot-ene ruller av henholdsvis diskant og bass og gir masse klangvariasjon. Jeg har G&Ls MFD-pickuper i den andre gitaren, og de låter klart hottere, i den forstand at de har mer trøkk i mellomtone og bass. Men med HB-pickupen er det plenty mellomtone og bass i legacyen også, til solo etc. Og neck-pickupen har den legendariske strat-lyden. Disse pickupene er alle laget av G&Ls Paul Gagon, som bl.a. var ansvarlig for pickups hos Fender fra ca. 1980, og gjorde mye for å få sving på sakene igjen etter en trist periode på 70-tallet. Blant annet rekonstruerte han systematisk de gamle pickupene ved hjelp av intervjuer med eldre kolleger og dissekering av pickupene selv, og designet nye. Du kan lese mer her: http://www.glguitars.com/Gagon/index.asp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.