Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Gibson CS Les Paul Custom 1957 VOS


Heilage

Anbefalte innlegg

Grattis med et stil-ikon!

Nå må du bare få byttet ut de ubrukelige Kluson-greiene på hodet, hive plekterbrettet i bosset og sveise inn et sett med Duncan Slash-pickups, så er du i mål :-D

Tror ikke treverket tåler varmen fra et sveiseapparat;)

Anywhoooooooo,

Gratulerer med særdeles kul gitar! Håper du blir knallhappy med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med et stil-ikon!

Nå må du bare få byttet ut de ubrukelige Kluson-greiene på hodet, hive plekterbrettet i bosset og sveise inn et sett med Duncan Slash-pickups, så er du i mål :-D

Wat. :P

Når det er sagt vil jeg ha nye tunere, foretrekker Keystones i metall, men sliter med å finne noen med riktige specs. Duncan Slash skjer aldri. :P

Forøvrig, takk alle sammen. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med et stil-ikon!

Nå må du bare få byttet ut de ubrukelige Kluson-greiene på hodet, hive plekterbrettet i bosset og sveise inn et sett med Duncan Slash-pickups, så er du i mål :-D

Er ikke de fleste ferdige med å leke Slash når de har fylt 14? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet gitar!

Betegnelsen "fretless wonder" kommer av LPC'er som ble levert med veldig tynne og lave/flate bånd. Mange moderne gitarister liker dem ikke, da det er vanskeligere å bende f.eks. Det ble levert LPC'er med "fretless wonder" bånd opp på '70 tallet i hvert fall, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet gitar!

Betegnelsen "fretless wonder" kommer av LPC'er som ble levert med veldig tynne og lave/flate bånd. Mange moderne gitarister liker dem ikke, da det er vanskeligere å bende f.eks. Det ble levert LPC'er med "fretless wonder" bånd opp på '70 tallet i hvert fall, tror jeg.

Det visste jeg ikke. Uansett hvilke bånd den har, så er de gode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wat. :P

Når det er sagt vil jeg ha nye tunere, foretrekker Keystones i metall, men sliter med å finne noen med riktige specs. Duncan Slash skjer aldri. :P

Forøvrig, takk alle sammen. :)

Jeg kjøpte Grover sine Keystones på ebay og slengte de på en SG for et par år siden, de funket som fjell og var sånn ca 100 ganger bedre enn Kluson som stod på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke de fleste ferdige med å leke Slash når de har fylt 14? :P

Det er de helt sikkert, men en kommer ikke bort fra at Duncan har laget noen fete pickups til han som funker glimrende i en LPC. Har en kompis som slengte et Duncan Slash-sett i en LPC fra 79 og brukte gitaren på en thrash metal-plate. Funket som f@@n :-)

Men, det er selvsagt opp til hver enkelt hva de gjør med gitaren sin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Grover sine Keystones på ebay og slengte de på en SG for et par år siden, de funket som fjell og var sånn ca 100 ganger bedre enn Kluson som stod på :-)

Vil helst unngå å borre i headstocken, så jeg ser om jeg finner noe som passer først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av stemmeskruer har relativt lite å si for eventuell verditap. Det er ikke så at du skal sette på floyd og locking nut. Liker du ikke Kluson, drill ut og sett på Grovers. Ellers så har jeg aldri hatt trøbbel med Klusons, bortsett fra de som stod på Edwardsen min. Er de tighte så gjør de hva de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.