Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til superclean røramp


Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Som dere kanskje har sett, ble Fender Vaporizeren jeg spontankjøpte litt for hissig for mitt bruk. Derfor tenker jeg at et nytt ampkjøp kanskje skal planlegges bittelitt mer, uten unødvendige kompromisser og slikt. Og siden dere er en gjeng med mye nyttig erfaring, spør jeg like så godt dere.

Jeg trenger en forsterker med den nydeligste og vakreste, mest dynamiske cleanlyden. Vreng har jeg ikke behov for. Den må være en super plattform for pedaler, spille høyt, ha masse headroom, ha et forholdsvis enkelt og funksjonelt design, og være i nærheten av et budsjett på 10k.

Alternativer jeg har sett på så langt:

Fender Twin Reverb RI.

Sound City 50 Plus.

Reeves Custom 50 (denne er litt over budsjettet, men kan være verdt det hvis jeg ikke kommer over en bedre deal).

Det er altså Fender eller Hiwatt som ligger nærmest hva jeg er ute etter, men tar gjerne imot tips om noe annet. Tar også gjerne imot erfaringer om ampene jeg har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyder lovende, sitter med fingeren på avtrekkeren. Må bare lese litt mer om BF Bassmennene først, folk sier ganske forskjellige ting om brekkepunkt. Men så kan jeg også se for meg at mange forumlurkere spiller langt høyere på ampene sine enn oss vanlige dødlige.

Hvor mye må jeg forresten plusse på for en step down trafo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en silverface Proreverb som har høøøøty headroom. Er vel i prisleie ditt disse også. De pleier å ligge litt under i pris sammenlignet med de mere populære modellene. Tar jo også pedaler veldig bra. Veier en del, så det er litt slit å flytte på.

Regner med du har vært på fenderguru.com . Der er jo headroom, brekkpunkt, blackfacing og mye annet godt beskrevet.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superclean, bra til pedaler? Jazz Chorus...

...wait, du sa rør ja :rolleyes:

Hehe, rør er ikke et must, men akkurat disse JCene har jeg aldri blitt helt venn med. Absolutt ålreite amper, men foretrekker Fender/Hiwatt-clean (nå har jeg aldri spilt på en Hiwatt, så her dømmer jeg utfra ymse lydklipp og klassisk Gilmour/Townshend).

Edit: Thor, du har jo forøvrig en gammel Bassman, erfaringer å dele?

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.