Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Les Paul


Anbefalte innlegg

Da er gitaren så godt som ferdig. Den har fått 12 strøk med Nitro klarlakk og skulle egentlig tørke 2-6 uker før pussing og polering. Men utolmodig som jeg er, pusset og polerte jeg gitaren dagen etter siste lakkering. Risikosport, men det ser ut til at alt har godt bra!

post-9021-0-01125700-1410631189_thumb.jp

Endret av 12AX7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! Får håpe du slipper unna med å våtslipe så tidlig, siden lakken kommer til å krympe mer. Du kan måtte våtslipe igjen senere pga krympingen..forhåpentligvis har du nok lakk på det at det går uten å slipe gjennom lakken. Pass på at den ikke står mot noe eller ligger på noe som kan lage merker i den enda "myke" lakken.

Men flott gitar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

De siste dagene har jeg jobbet med lyden. Endte opp med Seymour Duncan AHP-1N og SH-1B. Hadde Duncan pickupene liggende og var ikke helt fornøyd med 57 classic pickupene. For å øke bruksområde har jeg sjekket ut splitt, serie/parallell, fase, spin-a-split ol. Har også sett på Jimmy Page kobling med fire push/pulls.

Endte opp med en Spin-a-split, hvor man bruker tonekontrollen til å velge humbucker, singelcoil eller en blanding mellom disse. Valgte bare bridge pickupen, siden jeg syntes det fungerte best. Ren singelcoil blir litt tynt, men ved å blande inn f,eks, humbucker fra bridge eller neck pickupen ble resultatet OK. Blir ikke strat, men gir gitaren et større bruksområde. Har brukt vedlagt koblingsskjema fra Duncan siden.

Men så fant jeg et skjema på nett hvor man bruker spin-a-split samtidig som man opprettholder tonekontrollen(på samme potensiometer). Etter å ha studert koblingsskjema er det en ting jeg ikke forstår. Humbuckere har ofte 500k pot, mens singel coil har 250k pot. Singelcoil blir varmere med 250k. På vedlagt skjema ser det ut for at dette blir motsatt. Er det ikke slik at når man velger full singelcoil er tonekontrollen mest bright?

post-9021-0-69527700-1411893690_thumb.jp

post-9021-0-46417200-1411893706_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.