Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Soldano SLO 100


Slash T

Anbefalte innlegg

Noen som har litt stødige erfaringer med Soldano's SLO 100 Topp?

Er på jakt etter en amp som greier litt mer highgain uten noe i front, enn min jcm 800.

(Tenk toner som Mötley Crüe, Ugly Kid Joe, Van Halen Osv.)

(Ej, clean er ikke dumt det heller)

Er på tanken på enten en Marshall TSL100, en Silver Jubilee Topp, eller en Soldano SLO100.

Var på tanken på at en Peavey 5150II faktisk har ganske fet drivelyd, men forget it, kommer ikke til å kjøpe en amp det står peavey på :P

Noen her som har testet noen/flere av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk såvidt testa litt Soldano SLO på Tre45 i høst, og det er jo en knall amp, spesiellt til lead. Låter jo hemningsløst fett. Lukather brukte jo tidligere X-88r som er samme preampkrets, han hadde kunge lyd da. Knopfler er jo også SLO-100 bruker. Hans er dog modifisert, men såvidt jeg veit er det bare clean lyden som er modda.

Dra på med en SLO-100, du er med ett inne i et helt nytt forsterkerstadium ettersom du kan selge den, og få igjen andre kule amper for penga du bare kan drømme om etter å ha solgt en peavey eller Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver akkurat og leser litt om den soldano preampen, for det er en på musikkweb som har prøvet å selge en slik en i lang tid. Den virker litt fristende. Den har jo 3 seperate kanaler(inkl slo100 high gain) og virker gjennomført praktisk.

Det jeg nøler litt med, er at jeg faktisk ikke vil ha rack format(stack for penga) og må punge ut med et racksluttrinn, og et forabanna flight.

Det som er praktisk da, er at jeg kan ha to forskjellige slutrinn, et stort til øving/konsert, og ett mindre ett som yter noen få (10-20w) til hjemmebruk,

Men gud, hvor [sensur] finner jeg en brukt SLO 100 i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver jubileen er jo ikke akkurat high-gain. Tenk (800)2210 med bare litt mer vreng. Tror heller 30års modellen ville ha passet bedre da. Det forsåvidt en knall amp også. Er ikke like glad i TSL/DSL...

Soldano.. hmm.. da tenker jeg bare penger penger penger og dyrt dyrt dyrt... Har desverre ikke hatt muligheten til å teste en..

Ville også tenkt litt på ENGL. Savage eller Blackmore modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spilt på de?

Jeg har spilt de. Synes tonen er for lite definert samt litt for bright for mitt vedkommende. Synes heller ikke at Joe har den tonen jeg personlig er ute etter.

Soldano er en annen verden. Bare nevner det, ikke prøv å sammenlign (iallefall nesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXXen har jo en svinaktig rå metallvreng :D Skift ut den ultraharry fronten med noe litt koseligere, så er den definitivt verdt å gi en ekstra titt.

Gnome: Hvis det var en XXX som var for lite definert, så spilte du enten på en grumsgitar, eller så virker ikke fingrene dine :mrgreen: Ikke så heftig attack i den der som i en ENGL, den er jeg med på, men fortsatt heftig.

Slash: Siden det virker som du har planer om å svi av en slant, hvorfor ikke sjekke ut Bogner?

Eller, hvis du er interessert i en minst like rå vreng, bare en kanskje litt mindre spenstig clean, så er ENGL kanongreier. Da jeg holder meg til high output humbuckere i mine 3 gitarer kan jeg ikke si helt sikkert om cleanlyden i fireballen er så fantastisk, men den er clean hvertfall, den skal den ha 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Tenk toner som Mötley Crüe' date=' Ugly Kid Joe, Van Halen Osv.)[/quote']

Klaus Eichstadt må ha brukt en transistor amp i Ugly Kid Joe, VH har alltid hatt rør. Bredt spekter på lyden du vil ha? Synes ikke de har mye felles, men det spiller ingen rolle.

5150 ampen låter veldig bra, men ikke så bra renlyd i forhold til hva som finnes. Ellers sitter jeg fortsatt og nikker til Diezel Herbert vrengen. Den er knakende frekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet i beitet for en Les Paul, men jeg vurderer en ordentlig amp.

Det blir nok amp hvis jeg ikke får penger for Dr Z ampen min, men får ordnet en kurrant deal.

Ringte til Jorge på tre45 for å høre hva ny prisen på en SLO 100 var (Ingen pen sum ;)) og han nevte også den diezel herberten.

Sikkert fin amp, men jeg må nok nøye meg med å kjøpe brukt hvis jeg skal ha noe. Og da er hverken en SLO 100 eller en Diezel lett å oppdrive i Norge.

Dessuten er jeg avhengig av å få solgt/byttet Dr. Z ampen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet i beitet for en Les Paul' date=' men jeg vurderer en ordentlig amp.

Det blir nok amp hvis jeg ikke får penger for Dr Z ampen min, men får ordnet en kurrant deal.

Ringte til Jorge på tre45 for å høre hva ny prisen på en SLO 100 var (Ingen pen sum ;)) og han nevte også den diezel herberten.

Sikkert fin amp, men jeg må nok nøye meg med å kjøpe brukt hvis jeg skal ha noe. Og da er hverken en SLO 100 eller en Diezel lett å oppdrive i Norge.

Dessuten er jeg avhengig av å få solgt/byttet Dr. Z ampen min.[/quote']

slo og diezel er jo 2 ganske vilt forskjellige greier. Har våte drømmer om en Herbert hver natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.