Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pengane strekk ikkje til.. Men skal ikkje øydelggje straten!


Kossoff

Anbefalte innlegg

Takk for godt svar, Castor.

Kva for eit namn mikrofonane eg putter i gitaren har ikkje så mykje å sei. Lyden er det viktigaste! Eg vil gjerne kunne velge hum/sc individuelt på begge mikrofonane. Posisjon 2 og 4 er viktig i disko/funk-band. Eg skjønte at eg måtte velge enten 'split' eller 'tapped' ;)

GG-knapp er ein sånn en som Guthrie Govan hadde på sin Suhr sig. gitar. Då går signalet rett til bromik, utan nokon "stopp" på vegen. Om eg har badekar eller ikkje veit eg ikkje, men kan finne ut av snarest!

Då må eg få meg skjerma kabel og full kobberpakke!

Du tenker på Blower switch. Aldri hørt om GG knapp :)

Jeg har blower i en Suhr, går rett fra HB i bridge og ut av gitaren utenom tone og volumkontr..Veldig praktisk.

Gå for Suhr humbuckere, de splitter bedre enn noe annet jeg har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, tror jeg at jeg hadde latt det være, og heller funnet noe stratdeler og satt sammen. Jeg har flere prosjekter enn det jeg rår med, og hvis du vil, kan jeg se om meg har deler til dette her. Vet i hvert fall at jeg har en badekarstratkropp, en grei nok hals, stemmeskruer og kanskje også noe pickupgreier, litt etter hvor kresen du er som kan brukes. I mitt hode blir jo dette helt oppunder en superstrat, og det er da litt feil å "mekke om" en velfungerende gitar til noe slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har HB i bridge på tre Strater, men låter jo strat fordi! Alle HB`er kan jo stort sett splittes..og dem må jo ikke nødvendigvis stå på skrå. Blowerswitch er kjekt om man går fra rytme til solo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr HSS+, DSV og SSV+ splitter fint. Husker at dimarzioene på en ebmm silhouette jeg hadde splittet fint også, mens en sd humbucker på en tyler jeg eide låt sådär.

Men ingen splitta hum låter like bra som en singlecoil, og ihvertfall ikke i mellomposisjonene. Til funk er det SSS som gjelder :-)

Jeg hadde en suhr std i hsh oppsett som var en utrolig bra og allsidig gitar - men som ikke låter like bra som en LP eller sss strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ærlig talt ikke problemet med å frese plass til en skikkelig bucker, så lenge hølet uansett dekkes av et plekterbrett. Det er sikkert mye godlyd å hente i andre løsninger, men bare en fullsize bucker låter som en fullsize bucker! Jeg hadde Hot Rails i Straten min før, og det låt egentlig helt pyton. Hørtes ut som en type «cocked wah»-lyd samma pokkern hvordan jeg ratta ampen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til funk er det SSS som gjelder :-)

Hmmmmmmmmm, jeg skjønner hva du mener samtidig som jeg lurer å om folk egentlig har sett hva slags gitarer funk gutta spilte på 60 og 70 tallet. Er det John Fruciante som er malen på funk lissom? Slick 80s R&B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.