Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Roland Microcube vs Fender Mustang II


Siss29

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd begge og kan fortelle meg fordelene med Fender Mustang II i forhold til førstnevnte? Bortsett fra at den helt sikkert har litt mer trøkk med sine 40w i forhold til Microcubens 3w.

Begynner å synes Microcuben høres innestengt og rar ut. Mulig jeg begynner å bli mer kresen av å surfe rundt og se og høre på alt mulig annet av utstyr. Synes Fenderen høres bra ut på videoer på youtube, men det gjør jo for så vidt Microcuben og. Så det har vel mye med den som bruker den og gitaren vedkommende bruker og sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du skrevet feil her? Du kan ikke mene microcube på 3W! Det er jo ikke mer enn til et heaset. Mener du 30W?

Har meget god erfaring med Mustang, men det er versjon IV. Har ingen erfaring med versjon II eller micro cube.

Ja jeg mente 3W. Microcuben er jo bare en liten knert av en forsterker. I tillegg har ikke jeg denne nyeste versjonen, men en eldre en, da jeg kjøpte den da jeg prøvde å lære meg å spille gitar forrige gang :P (for flere år siden)

Kunne jo virke som jeg trodde at dette var to jevngode forsterkere, men jeg ville egentlig bare finne ut hva som gjorde Fender Mustangen til en god oppgradering fra Roland Microcuben. Hvilke fordeler den hadde i forhold til denne. (Ikke vits å kjøpe en forsterker som ikke var noe bedre :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En billig og grei oppgradering for deg ville jo også være å kikke på den Behringerforsterkeren som ligger til salgs på forumet. Disse låter slettes ikke verst, og prisen vedkommende forlanger er da ikke helt håpløs. Den låter garantert mye bedre enn microcuben, om den er i klasse med Fenderen vet jeg ikke siden jeg ikke har prøvd.Ttrolig er Fendere noe vassere, men det er da også prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang I v2 koster under 1300 ny, det er en nobrainer vil jeg påstå :)

Synes jeg leste ett sted at noen mente at det var litt kvalitetsforskjell på Mustang I og II i forhold til at sistnevnte hadde fyldigere lyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å nevne navn så har vel minst en her på forumet kjøpt Mustang 1 mot andres anbefalinger, og endt opp med å selge pga. spinkel lyd, også for hjemmebruk.....

Mustang II har 12 tommers høyttaler og 40 watt, det låter i en helt annen liga enn eneren, jeg har hatt begge.

1800 for toeren hos Gitarhuset, og de kan sikkert finnes brukt også.

Og bare for å få sagt det også, forskjellen fra Microcube opp til Mustang II er så stor at jeg finner ikke ord for å beskrive det!

Jada, jeg har en Microcube også, 2 watt og 3 tommers høyttaler.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustang II og høyere er vel kanskje å foretrekke ja, men nå vet jeg jo ikke hvilken prisklasse eller størrelse som er innen rekkevidde for trådstarter :)

Så ikke for meg å strekke meg så mye lenger enn prisen på den Fender Mustang II'eren nei. :) Har ett byggeprosjekt hjemme som ellers vil kreve all finanser man måtte ha til overs det neste året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noen Mustanger på Finn bla denne http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46437444&searchQuery=mustang

Han har både II & III så du kan gi han ett tilbud på en av de. Jeg har akkurat kjøpt en Mustang III for like over tusenlappen. Mye gøy av effekter å leke seg med her og som nevnt tidligere tilgang til redigering via PC osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet feil her? Du kan ikke mene microcube på 3W! Det er jo ikke mer enn til et heaset. Mener du 30W?

Har meget god erfaring med Mustang, men det er versjon IV. Har ingen erfaring med versjon II eller micro cube.

Du burde prøvd vox ac-4 på 0,25w. Gjett om du hadde blitt overrasket :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger noen Mustanger på Finn bla denne http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46437444&searchQuery=mustang

Han har både II & III så du kan gi han ett tilbud på en av de. Jeg har akkurat kjøpt en Mustang III for like over tusenlappen. Mye gøy av effekter å leke seg med her og som nevnt tidligere tilgang til redigering via PC osv.

Ser at begge har defekt AUX inngang. Hva vil det ha å si i praksis for meg?

Og hva er forskjellen på Fender Mustang II og Fender Mustang II v2?

Endret av Siss29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.