Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Order - Instrumental


ErlendB

Anbefalte innlegg

Veldig pent og balansert! Selv om du ikke treffer meg sjangermessig på alt du gjør, så er det en helhet i det som gjør at mye av det treffer likevel. Denne var et godt eksempel. Smakfull låt som egentlig ikke mangler noe i all sin "enkelhet". Når jeg skriver "enkelhet" i hermetegn, er det fordi det i "enkelheten" ligger mange lag med interessant instrumentering og detaljer som passer veldig godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang har du laget noe som flere burde høre på, synes jeg. Veldig bra, jeg er nok en gang imponert.

Når det gjelder selve produksjonen, så synes jeg du har vært heldigere før. Det er mulig soundcloud og min smak er kraftig med i bildet, men fra du startet med å poste låter og fram til nå, har du blitt flinkere og flinkere i forhold til miks.

For å være litt kritisk så synes jeg selve lydbildet låter litt flatt, og har dårligere dynamikk enn noe av de siste tingene du har laget, som det har vært mer "smell" i. Det er mulig klangen du har brukt her, noe som i og for seg bidrar til stemningen gjør at det blir litt liten forskjell på det sterkeste og det svakeste i låten.

Jeg er klar over at mye musikk, og særlig "dagens" ikke har stort av dette, og at mange som er vant til å høre på "låter" der maks forskjell er 6 dB ikke kommer til å reagere. Men likevel, stillhet og pauser har sin klare plass i musikk. Det er et så viktig element at i mine ører er det dumt å ikke bruke dette veldig virkningsfulle elementet.

Sammenfattet synes jeg det låter litt mer "demo" enn ting du har laget i det siste, som for mine enkle ører er slik at jeg ikke hadde stusset hvis det var en låt fra et plateselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg låt, ganske chill. Kunne trenge litt mer krydder i form av vokaler eller noe laid-back gitararbeid!

Ja, jo, kanskje det. Fokuset mitt for denne var at det skulle være en instrumental, og ikke en gitarsolo eller noe sånt. Jeg synes da det er viktigere med kule deler der man bruker alle instrumenter, og da blir det mindre solo. Kommer til å bruke deler av dette i en låt etterhvert! Takk skal du ha uansett!

Veldig pent og balansert! Selv om du ikke treffer meg sjangermessig på alt du gjør, så er det en helhet i det som gjør at mye av det treffer likevel. Denne var et godt eksempel. Smakfull låt som egentlig ikke mangler noe i all sin "enkelhet". Når jeg skriver "enkelhet" i hermetegn, er det fordi det i "enkelheten" ligger mange lag med interessant instrumentering og detaljer som passer veldig godt sammen.

Jeg skjønner godt hva du mener med enkelhet. Notevalg og progresjon er simpel, men det er kun én seksjon i denne låta som går i 4/4. Resten går i 7/4, 7/8 og 3/4, så det er mindre enkelt enn man kanskje skulle tro. Dog forstår jeg klart hva du mener. Takk for god kommentar!

Nok en gang har du laget noe som flere burde høre på, synes jeg. Veldig bra, jeg er nok en gang imponert.

Når det gjelder selve produksjonen, så synes jeg du har vært heldigere før. Det er mulig soundcloud og min smak er kraftig med i bildet, men fra du startet med å poste låter og fram til nå, har du blitt flinkere og flinkere i forhold til miks.

For å være litt kritisk så synes jeg selve lydbildet låter litt flatt, og har dårligere dynamikk enn noe av de siste tingene du har laget, som det har vært mer "smell" i. Det er mulig klangen du har brukt her, noe som i og for seg bidrar til stemningen gjør at det blir litt liten forskjell på det sterkeste og det svakeste i låten.

Jeg er klar over at mye musikk, og særlig "dagens" ikke har stort av dette, og at mange som er vant til å høre på "låter" der maks forskjell er 6 dB ikke kommer til å reagere. Men likevel, stillhet og pauser har sin klare plass i musikk. Det er et så viktig element at i mine ører er det dumt å ikke bruke dette veldig virkningsfulle elementet.

Sammenfattet synes jeg det låter litt mer "demo" enn ting du har laget i det siste, som for mine enkle ører er slik at jeg ikke hadde stusset hvis det var en låt fra et plateselskap.

Jeg prøver alltid å forbedre lydbildet ved hver innspilling, og synes jeg traff bra denne gangen. Kan godt hende jeg putta på litt for mye kompresjon over mastertracket. Trommene synes jeg låter veldig bra her (miksa og triksa litt). Miksen låter kanskje litt mer moderne enn vanlig, og jeg er enig med deg angående stillhet og pauser. At det låter "demo" er jeg ikke enig i, snarere tvert imot. Uansett, kommentaren er tatt til etterretning og jeg skal se nærmere på det ved neste låt! Takk!

Jævlig fett :) Digger leadgitaren, det harmoniske - akkordene - og stemningen i låta generelt! Syns også miksen låter balansert og passe punchy, ihvertfall i mitt headsett!

Takk for det, Affe! Takket være dine tips har miksinga mi blitt mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faltisk heller ikke hvorfor noen mener dette låter demoaktig. Jeg hørte den gjennom et godt headset, og synes det låter veldig fint. Du nevner selv trommene, og jeg er enig i at de låter bedre enn på mange av dine andre innspillinger. Spesielt skarpa har mer mat og låter finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.