Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Varighet og behandling av strenger


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Jeg var på det der bytte strenger hver tredje uke kjøret men det blir fort dyrt i lengden. Nå sitter strenger på ofte i flere mnd her, i hvertfall på elgitarene. Akustisk føler jeg at mister lyden mye fortere så der bytter jeg litt oftere.

Men som nevnt tidligere i tråden, det å tørke av hals under strengebytte og spille med rene hender gjør underverker.
Koke strenger blir som å bruke samme tepose flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om en fyr som lodder strenga når dem ryker. da er man økonomisk da!=) Selv så bytter jeg strenger ofte. 1-2 ganger i måneden. Ikke nødvendigvis for at de er slitte, men liker feelingen av nye strenger. "ferske" strenger har liksom en spesiell crispy sound .

Du trur vel ikke på alt du hører..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter strenger kanskje en tre-fire ganger i året, men samtidig er jeg heller ikke den som spiller ti timer om dagen. Pleier å rense gripebrettet i forbindelse med strengbytte og da bruker jeg ei litt fuktig tannbørste. Aldri oljet inn gripebrettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter strenger når jeg merker at det trengs, og det har som regel med hvor mye jeg spiller.

Byttet sist strenger på hovedgitaren når jeg monterte bigsby i november, og hadde ikke noe særlig med gigs ut året, så hadde ikke noe behov for å bytte. Men etter å ha gjort 8 konserter den siste måneden, så merker jeg nå at jeg bør bytte strenger før konsertene tar seg opp igjen i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.