Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Varighet og behandling av strenger


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Det aller smarteste du kan gjøre i forhold til strengene, er rett og slett å vaske hendene dine grundig før du tar i gitaren. Det er ikke noe annet som er like effektivt, Virker like bra på alle strengetyper, merker, tykkelser og så videre.

Hvor ofte du bytter er vanskelig å svare på, da det blant annet avhenger av smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg også vasker av gripebrettet hver gang strenger blir byttet. Da er det sjelden det er bruk for noe dyptgående rens. Strenger må byttes med jevne mellomrom. Finnes ikke noe "vidundermiddel" som funker bra nok til å rense skitne og gamle strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift strenger når du føler det er på tide.

Noen har en ekstrem utskillelse av hånd/fingersvette som er som syre for strengene, mens andre, meg selv inkludert, har relativt tørre fingertupper av natur. Jeg trenger sjeldent vårrengjøring på fingerfronten og strenger holder seg relativt friske ganske så lenge her hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mildt såpevann. Tenk oppvask, og ditto klut. RW gripebrett har ikke vondt av litt olje en gang pr år , eller annethvert år feks. Men bare litt, ikke sauses inn, bare slik at det ikke er knusktørt. Blir det altfor tørt, så åpner porene seg og tillater salt fra svette o.l. å trekke inn. Blir det enda tørrere, så kan bånda miste feste. Tenk trutning av trebåt. Men igjen, ikke for mye, bare litt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.