Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGsD! went loco in desember...


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

post-8041-0-96505900-1388915235_thumb.jppost-8041-0-58740500-1388915605_thumb.jppost-8041-0-85168700-1388915637_thumb.jppost-8041-0-17315700-1388915676_thumb.jp

Fender Baja Telecaster

Gibson SG Standard

Nebelung Riffmeister (1 av totalt 30 stk ever made)

Endret av frankajoerg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Nebelungen er helt rå og har en veldig behagelig vekt. Trodde den skulle være tyngre.
Nå er det bare å finne case til den.

Ronnie sa at Jazzmaster caset var det som passet best så nå må jeg dra innom butikkene og sjekke.

Gruppebilde kommer:)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Er Riffmeistern fra den nye "serien"? Skulle ønske han hadde gått for en annen headstock bare...kule gitarer!

Dette er en av fem med P90 som igjen er en av 30 Riffmeistere som ble laget tidligere. Denne er med den høyeste spekken og som ikke blir laget mer.

Ville ha hvit først da jeg i utg.pkt. ikke er så glad i TB finish, men TB ser faktisk helt nydelig ut på denne gitaren med kremfargede pups så glad den hvite ble utsolgt:)

Fra Nebelung:

"Riffmeisteren er designet av undertegnede her hjemme i Horten, og bygget av ESP i Japan og er av meget høy kvalitet. Den kommer nok ikke til å leveres i dette prissjiktet/kvaliteten igjen på laaang tid vil jeg tro. det blir rett og slett for dyrt.

Dette er den siste med kombinasjonen tobacco burst og P-90 mikker. med unntak av en med fabrikkmontert Bigsby.

Gitaren har vært utstilt og demotestet, derfor selges den for kun kr.7500,- inkl mva. Du sparer altså kr. 2500,- i forhold til nypris, og dette på noen helt ubetydelige bruksmerker. Etter polering ser faktisk gitaren mer eller mindre fabrikkny ut.

Litt detaljer:

Hardware fra Gotoh, CTS potter, CRL switch, aluminium stop-tail med ProTone lukkebolter, long neck-tenon og USA Seymour Duncan mikrofoner.

Modellen har fått seg en real make-over siden den første utgaven. Linjene i kroppen er tightere, den har bla. fått block-inlays, bein oversadel og større bånd.

Kun 30 gitarer har blitt laget (og mange er nå solgt), og leveres i fargene sort, hvit og tobacco sunburst. Du kan velge mellom P-90'er (Vintage Hot) eller Humbuckere (SH-4 og SH-2).

Jeg kommer kun til å satse på direktesalg denne gangen, for å holde prisene så lave som mulig.

En ESP Phoenix med samme spec. koster veiledende kr.19.000,- og de er laget på samme fabrikk av de samme folkene som bygger Riffmeisteren...

Du kan i det hele tatt sammenligne spesifikasjonene på gitaren med en hvilken som helst av de store amerikanske merkene, og kvaliteten på hardware, mikker og treverk slår de fleste i klassen i forhold til pris."

Endret av frankajoerg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Grattis med tre feite gitarer :)

Skulle ønske jeg hadde kapital til slikt.

Riffmeister ser så tøff ut, har aldri prøvd en enda. Åssen er halsen på disse?

Veldig behagelig, vil si den er medium slank:) Jeg har aldri blitt så glad for ett kjøp som med denne! Den har en utrolig behagelig vekt, ser ut som 1 mill dollares og jeg gleder meg bare til å få prøvd den på riggen i morgen!

Anbefaler denne på det sterkeste om du får tak i en på bruktmarkedet en gang!

Jeg tror faktisk jeg blir nødt til å selge Les Paulen min nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha! Hva skjedde med dette barnet som skulle forsørges?

Starter stoppeklokken nå for å se hvor lang tid det går før du legger gitarene ut for salg :P

Edit!

Må nesten gratulere med fantastisk flotte gitarer! Skulle gjerne hatt alle tre selv.

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ha ha:) Ble litt bonus i desember da vøtt ;)

Men skal jeg selge noe så blir det kanskje denne: http://forum.gitarnorge.no/topic/50337-epiphone-les-paul-limited-lq/?hl=%2Bepiphone+%2Blaquer#entry631378

Men når jeg ser på bildene av den så blir jeg forelska igjen så tviler vel på at jeg klarer selge den, så det går faktisk mot at jeg beholder alle 5 nå :)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.