Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson USA antatt beste produksjonsår ( ikke CS ) ?


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Ebony er ibenholt (treslag) og ikke elfenben.....

Min Gibson LP Studio 2012 har gripebrett av Granadillo... Helt topp det! Og Gothicen har ebony, det er mørkere, men ellers lite forskjell på de to...

Som Audun sa...

Tror poenget til greenman var at det går fint an å få tak i elfenben også, men det betyr ikke at det nødvendigvis er ålreit å kjøpe det da man jo vet hvordan elfenben skaffes.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"you can almost count the amount of spruce trees left"

Nå har jeg hørt det også. Gran... Utryddelsestruet.

Sitkagrana som jo brukes i gitarer er jo en uønsket art her til lands

Tenkte på det samme. Måtte faktisk google spruce da jeg lurte på om engelsken min putselig var blitt SÅ ute på mine eldre dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner gode og mindre gode gitarer fra Gibson USA i alle årganger tipper jeg. På lik linje med andre gitarprodusenter. Egentlig går det vel mer på om de treffer deg eller ikke. En gitar noen synes er god, synes andre ikke er "der" osv.Direkte "mandagsgitarer" tror jeg er relativt sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zakk Wylde sin "holy grail" LP custom er fra 81`hvis jeg husker. Så tror det meste kommer veldig an på åssen gitaren er slik som ble tidligere nevnt. Gjør opp en mening med åssen specs du liker, også må man bare gå for en. Liten ulempe at du ikke får prøvd, men jakt etter en du liker for en god pris. skulle den ikke falle i smak,så taper du ingenting på videresalg/eller taper litt. Fra 70-tallet, så er det ihvertfall meg bekjent at 74 modellene er ganske ettertraktet og ligger i pris deretter. Om det er pga at R.Rhoads sin LP CS var derifra, eller om det var ett knallår er vanskelig å vite. Er nok hit and miss som med mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en prøvd den aktuelle gitaren så er det jo rimelig greit .

MEN det kan være vanskelig her til lands da det er lite utvalg , og langt å forflytte seg .

I USA er det er et utrolig stort utvalg av Gibson . MEN slik jeg ser det på Ebay i hvert fall , så er prisene nesten høyere enn i Norge .

En kan jo være heldig å få solgt en gitar til en person som faktisk har penger .Men da må det nesten være akkurat "den" gitaren han vil ha .

Ellers til en realistisk pris på Finn.no , så må de fleste alvorlig ned i pris, og ofte under Ebay pris USA uten frakt og moms .

70 talls Gibson hadde jeg væer meget skeprisk til hvis jeg ikke kunne prøvd den først .

De er for høye i pris og for mange middels kvalitet .

Gjensalg :

Jeg solgte nettopp en rimelig Gibson som var strøken som ny , og den gikk for godt under halv pris av ny butikkpris her .

Samme gitar PÅ eBAY usa ligger en tusenlapp høyere i pris enn det jeg solgte for . Med frakt og moms hadde den koster 3000 mer hjem til Norge enn det jeg solgte den for .

En må i hvert fall ta et realt tap hvis en betaler full norsk pris , eller importerer og selger igjen . Lav kronekurs hjelper heller ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må regne med noe tap.3000kr er ingenting i forhold til hva disse koster ny. Er ikke lett det der asså, hvis man ikke får prøvd, å handler fra Usa. Nå er det jo gjerne slik at ebay er dyrere enn andre sider også da, så kan være veldig lurt å sjekke dem. Bruktmarkedsprisene er skikkelig kjøpersmarked i norge nå, så om TS skal handle, så hva med å handle i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt.....utlvalget i Norge er temmelig lite og jeg bor ikke i Oslo området heller .

Det er sjelden det dukker opp noe relevant i Stavanger området til en relevant pris.

Ja Ebay er nok noe dyrere enn streetprice i USA , men det er mye sikrere å handle der slik som Ebay/Paypal fungerer .

3000,- tapet nevnt var i forhold til brukt pris på Ebay. Å tape så mye på en relativt billig gitar er drøyt , men ikke noe en kan gjøre med markedet i Norge .

På en dyrere brukt LP Gibson så blir jo tapet mye større . Da kan det fort bli 5-10k i tap og da monner det litt for folk med middels inntekt .

Virker som det er mye folk i Norge med dårligere kjøpekraft enn for et par år siden . I USA er det alltid en del folk med mye penger uansett om det er mange veldig fattige der og .

Så prisene på Ebay USA er temmelig stabile .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.