Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kva har skjedd med Gibson CS?


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hei alle samen!

Idag tok eg meg ein tur til 4Sound (Trondheim) for å kjøpe julepresang til madammen. I same rennet plukka eg opp ein CS LP Junior, gitaren var ikkje bra, så eg plukka opp ein CS ES-335, så ein R7, endå ein CS goldtop (54?) og til slutt ein SG. Symptomatisk for alle var dårlege lakkeringsjobbar, slett bådarbeide og sticky halser. Dei var elendig satt opp og føltast rett og slett litt plastikk.

No er det i alle fall et halvt år siden eg sist spelte på ei CS, og før har dei overhodet ikkje føltast så dårleg. Er eg uheldig, gjer ikkje Tre45/4Sound jobben sin, eller er det rett og slett kvalitet i fritt fall?

Eg er skuffa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen i hvert fall. Jeg har vært borti kjipe Gibson-gitarer, men av CS har jeg utelukkende prøvd gode gitarer (men nå har jeg ikke prøvd mer enn en 10-15 stk, altså forskjellige gitarer). Det at halsen er sticky kan muligens ha med at de gitarene du prøvde var VOS-utgaven? Min 2009 R7 er VOS og til tross for noen år med spilling (eller ikke, gitaren har ikke tegn på mye spilletid) er baksiden rimelig sticky fremdeles.

Jeg vil nesten tro at sjappa du var innom er dårlige på å se til gitarene sine, og at opplevelsen vil være annerledes om du tar deg en tur til en sjappe som passer litt bedre på gitarene sine.

En dårlig båndjobb fra fabrikk er jo stusslige greier, men ikke nødvendigvis et tegn på at gitaren i seg selv er et dårlig eksemplar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du frem til med det spørsmålet?

At dette "fenomenet" som Kossof sier, er den samme diskusjonen vi har sett her på forumet de siste 4-5 åra om at Gibson/Fender CS de siste åra er dårlige gitarer. Jeg syns ikke det, og har utelukkende spilt på nydelige CS-gitarer, men hele denne tråden skriker etter "de vanlige" som skal overbevise seg selv om at sin G&L er MYE bedre enn den beste CS-stratten som finnes osv.

Og hvor mange ganger har ikke vi hatt denne diskusjonen oppe? "Slett båndarbeid" og "dårlig lakkeringsjobb" er veldig subjektivt.

Endret av davidsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Davidsen...

Jeg er enig i alt du skriver, ble bare litt forvirret og følte du insinuerte noe når du var så spesifikk på om gitarene var fra det siste halve året... Da hadde vi plutselig gått inn på en diskusjon som jeg ikke helt hadde sett for meg komme her på GN.

Diskusjonen G&L vs Fender, Greco/Tokai/Burny/Edwards vs Gibson har gått ut på dato, i likhet med "hvilken tube screamer er best?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle ikkje vera ein diskusjon om andre gitarar er betre enn Gibson.

Eg spurde om nokon har opplevd det same som meg det siste halvåret, ikkje om nokon synest at *sett inn bouique* lagar betre gitarar.

Forhåpentlegvis (?) er det 4Sound/Tre45 som har vore slakk i arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.