Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er problemet her?


Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å ta opp ei låt på nytt, startet nytt prosjekt og alt å gjør som jeg alltid gjør. men denne gangen blir det kaos!
Det som skjer at etter hvært som jeg tar opp fler å fler spor så begynner plutselig noen spor å skurre å spile av i hytt og pine, helt uten videre. og av og til på forsellige steder, og forselige spor. hva er det som gjøre det? hør under hva som skjer:

https://soundcloud.com/alexander-fossum/wtf

som dere hører så er det bass sporet som begynner å kødde, men ettervert så funker bassen fint( på 1:08 ca) og andre spor begynner å køøde. dette skjer uansett sample rate jeg bruker... og sporene hører jeg på rett etter jeg har tatt den opp og høres fin ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får du ulydene når du spiller av prosjektet også, eller er det kun etter export/rendring av låta?

Ville forsøkt å deaktivere samtlige plugins og spille gjennom (evt. rendre) hele låta igjen for å se om ulydene kommer igjen. Da kan du ihvertfall komme deg videre i feilsøkingsprosessen hvis det er en plugin som trøbler.

Har du forresten noe klokkesynk på eksternt utstyr?

Endret av XeNoSmurfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte høre på en stund før jeg skjønte at den sprayboksaktige lyden ikke skulle være der :P

I tillegg til det som er nevnt, er Tuffens spørsmål på sin plass. Det ryktes at enkelte plugins er slik at de gir fra seg ulyd etter at de har vært brukt en viss tid/en del ganger hvis lisensen er litt ute av vater..

Ta en disksjekk for å finne ut om du har filer som ikke er slik de skal være, og ta en kikk på ytelsesmålere mens du spiller av. Du har ikke noe diskintensiv aktivitet gående, som defenderscan, defragmentering og desslike? Det er en mulig kilde det også.

Kul låt, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Castor ble jeg også litt fascinert av "industrial soundet" til jeg forsto at det var problemet du hadde beskrevet... ;-) Har hatt en del rare lyder i DAW'en men akkurat den der tror jeg ikke jeg har vært ute for.

Jeg setter ofte maskinen i sleep mode for kvelden i stedet for å skru helt av, og restarter ikke så ofte. Har merket at maskinen av og til oppfører seg rampete når den har lastet ned en oppdatering for windows eller annet som den har jævlig lyst til å få installert. Da hender det at en restart er alt som skal til for å få den i godlage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen piratkopier. Er fullversoner av cubase 7 og guitar rig 5. Har skrud av å på pcen og alt slikt og hjelper ikke. Har sjekket om det er noen programmer som ikke virker som det skal men kan ikke finne noe. Og åpner andre prosjelter som har 47 spor istede for 5 som er på denne låta, og det fungerer knirkefritt...

tok å innstalerte cubase og guitar rig på nytt, men ingen forandringer. Og som sagt, fjerner jeg guitar rig fra sporene, så er problemet fortsatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.