Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintage VS6 SG - Vintage brand gitarer generelt, noen erfaringer?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

hoi!

Noen som har testet disse Vintage gitarene? Veldig rimelig priset men får stort sett utelukkende veldig god kritikk på nett!

Ser det er en Vintage VS6 SG til salgs på finn nå, noe skadeskutt sådan men sånn generelt, er det noen som har first hand erfaring med disse gitarene?

Tenkte ha en backup SG til Gibson SG Classicen min og kan få en VS6 SG helt ny til 1900 kr levert på døra fra UK.

Ut i fra anmeldelsene jeg leser på nett så virker det som ett rimelig safe kjøp! Selv i original stand uten modifiseringer!

opinions?

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet CV, men gamle Smart Club på Alnabru hadde en Vintage Tele hengende i en evighet. Måtte ta på den hver gang jeg var innom. Virket solid og fin, men litt tykk hals for mine preferanser. Er vel stort sett satt sammen av Wilkinsondeler om jeg ikke husker feil.

Er nok greie gitarer, men vil tro de har lav bruktverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

hehe, jepp:) neida ikke helt! Jeg bruker Tele kun på 1-2 låter og trenger ikke all verdens da, derfor selger jeg Bajan. Ser for meg å finne meg en brukanes Tele til 2 lappær, Squier CV ser jo ut som ett godt alternativ i så måte. Evt Vintage Tele til rundt samme pris. Blir nok en av disse.

Har en Gibson SG Classic med P90 og liker den godt men føler den må ha en lillesøster så da ble jeg litt fysen på Vintage VS6 SG ettersom den får så mye skryt og koster meg under 2 laken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Vintage stratocaster-modell for mange år siden.
Kjøpte den ny fra butikk her i Norge og betalte vell under 2k for den.
Mener å huske det var en veldig bra gitar for pengene,

men hadde den ikke så veldig lenge da jeg hadde andre gitarer jeg brukte oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

God damn it, det gikk fort! 6 dager fra bestilling til levert på døra:)

Kom veldig godt polstra og pakket, kartongen er rimelig kald så jeg lar den ligge uåpnet til i kveld før jeg åpner den.

Skal få gitt en foreløpig rapport utover kvelden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoi!

Noen som har testet disse Vintage gitarene? Veldig rimelig priset men får stort sett utelukkende veldig god kritikk på nett!

Ser det er en Vintage VS6 SG til salgs på finn nå, noe skadeskutt sådan men sånn generelt, er det noen som har first hand erfaring med disse gitarene?

Hei.

Jeg har jobbet i musikksjappe som førte Vintage-brandet.

Kort oppsummert så var det ubegripelig variasjon i kvaliteten på disse instrumentene. Noen modeller var knapt egnet til oppfyringsved, mens andre ble - etter justering og gjennomgang - helt ok instrumenter. Husker vi hadde noen strat-kopier i en slags relic-utførelse som ble fantastiske gitarer. Også et par billige tele-varianter låt og spilte helt knall etter litt jobbing.

Det største problemet med dette merket var egentlig at det - i hvertfall på den tiden - ble produsert i Kina, uten noen som helst form for kvalitetskontroll. Når JHS mottok de i UK ble de shippet direkte til oss - igjen uten noen form for sjekk. Et av partiene som ankom (drøyt 50 varierte Vintage-modeller) inneholdt så mange umulige problemer at nesten halvparten ble kassert.

Godt mulig de har skjerpet seg nå, men dette et i hvertfall min erfaring.

Edit: typo

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Jeg åpnet min i går og ser jo at det er spart på en del her, og det må man jo regne med til den lave prisen.

Men den føles veldig god å spille på, halsen er fin fin. Litt tung kanskje, 3.75 kg,

Skal gjøre følgende: Bytte hardware til Faber aged bridge og tailpiece, bytte ut elektronikken til RS kit, bytte stemmeskruer til Kluson aged tuners og sette på bein nut.

I tillegg skal den få seg en overhaling av Gitarguiden i Lillestrøm og da tror jeg den blir veldig nice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.