Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintage VS6 SG - Vintage brand gitarer generelt, noen erfaringer?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

ender nok på ca 4500 maks inkludert top notch aged bridge/tailpiece, aged Kluson tuners, RS kit, bone nut og selve gitaren.

Tror ikke jeg finner en Gibson SG i hvit med alt dette til under 6 lapper engang:)

Har en Gibson SG Classic fra før som jeg har pimpa så har ikke behov for flere Gibbys nå.

El kanskje en DC Junior P90 en vakker dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en Gibson SG Standard for nettop 4500... Til og med en i hvit! :o Får å være ærlig fraråder jeg deg å bytte ut delene på den SGen du har kjøpt deg. Var ikke poenget at du skulle kjøpe en billig gitar? Jeg skriver forresten dette kun for å tipse deg, det er på ingen måte meningen å virke spydig hvis noen skulle oppfatte det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

neida non taken:)

joda mulig du får en Gibson SG Standard i hvit til 4500 uten at jeg noengang har sett enn sååå billig, men så skal du jo oppgradere hardware etc på den også og da er du fort oppe i 7500-8000 kr`ish med time hos gitardoktor.

Tror gitaren blir krem når alt er gjort og syns 4500 kr er levelig inkludert gitar og upgrades inkl overhaling hos gitar doktor.

Kjøper all hardware og deler fra USA så unngår moms og frakt etc så det blir jo ganske billig til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

He he nei regna litt feil der. Poenget er at Gibson er dyrere å kjøpe. Kostnad for upgrade er jo likt. Men har aldri sett en hvit sg standard til lavere enn 8 lapper så det hadde aldri vært vært aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de oppgraderingene faller dette inn i samme kategori som vel Gunnarpåmo hadde for noen år siden da han byttet ut så å si samtlige utbyttbare deler på en Epiphone Sheraton.

Vel, jeg har gjort samme øvelsen som GPM, og jeg må si at det var meget vel anvendte penger!

Nå er Sheraton'en min av Koreansk opprinnelse, og den fremstår glatt som en meget god konkurrent til 335-Gibby's jeg har testet.

Med SD Seth Lovers, RS-elektronikk og høykvalitets hw innrømmer jeg glatt at det kostet, men som sagt; vel verd det.

Om dette strengt tatt kan sammenlignes med å pimpe en Kina-SG vet jeg ikke helt om jeg er med på - jeg har som sagt solgt disse Vintage-instrumentene, og det var mye gråstein blandt gullkornene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nei regna litt feil der. Poenget er at Gibson er dyrere å kjøpe. Kostnad for upgrade er jo likt. Men har aldri sett en hvit sg standard til lavere enn 8 lapper så det hadde aldri vært vært aktuelt.

Så spørs det om en ny vintage-SG med nye deler spiller bedre enn en brukt standard Gibson SG Standard med originaldeler... ;)

Altså, man kan spare seg til fant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

oppdatering! Etter å ha sittet med denne en god stund nå har jeg faktisk kommet fram til at jeg skal sende den tilbake.

Jeg hadde som kjent en plan om å oppgradere den med alt av hardware etc men jeg må smertelig innse at jeg må spare penger framover framfor å bruke penger så med mindre det er noen her som vil kjøpe den for 2000 kr inkl ett strengesett (10-46) så returneres den tilbake til England denne uken.

Trenger i så fall svar denne uka:)

Fanden klype!! Enda en ting jeg evt må selge...

post-8041-0-07431000-1385488139_thumb.jp

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Må innrømme at jeg ler godt her jeg sitter:) Herregud.. jaja, vi får se om noen ønsker seg en perfekte julegave til småen el til seg selv før jeg evt returnerer den.
Bedre å selge så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.