Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss ds-1 mods


Anbefalte innlegg

Har ikke sjekket ut Monte Allums sin, men det florerer av mods til DS-1. Jeg modda en jeg hadde for noen år siden og den ble faktisk mer enn brukbar. Helt verdiløs informasjon ettersom jeg ikke husker hvor jeg fant denne modden, men det modden gjorde var å minke gainmengden pedalen hadde, samt litt mer mellomtone. Når jeg tenker meg om så ble pedalen noe helt annet enn det den opprinnelig var..., in a good way.

My two fullstendig ubrukelig cent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn er det :)

Koblet opp ds-1 og ds-2 på Marshall valvestaten min her nå, og der låter de faktisk brukbart begge 2! (dog unødvendig da ampvrengen låter bedre)

På AC30'n, som er på utlån, minnes jeg de låter helt krise. Men det er vel egentlig erfaringen med flere pedaler også. Får de ikke til å låte skikkelig på Voxen.

Har tenkt tanken på en EQ i effektløkka, som jeg kan aktivere når jeg bruker andre vrengpedaler... Hmm...

Må få hjem Voxen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den "gamle" japan-utgaven i mange år. Så mange år at jeg faktisk kjøpte den ny...

Da Rock'n roll ble byttet ut med køntri og blues for ca 20 år siden, ble den liggende helt til i vår. Da hadde jeg litt opprydding i skuffer og skap. Ved hjelp av 1 stk jumper ble pedalen omgjordt til vanlig 9V forsyning.

Jeg er helt enig i at pedalen er i skarpeste laget for de fleste. Det jeg imidlertid har oppdaget, er at hvis volumet på gitaren skrus ned til 30-40%, fungerer den den en slags crispy overdrive, ulikt alt annet og faktisk ganske kult på rytme. Pedalen fikk igjen plass på brettet.

Jeg kan nevne at i samme rydderunde fant jeg også min gamle Boss GE7 EQ pedal. Den ble oppgradert med bedre OP'er og kondiser. Støyen forsvant og den fikk også en plass på brettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men synes ikke den keeley-moden høres all verden ut.

Tror fremgangsmåten må være å koble den på forsterkeren og finne ut hva en vil ha annerledes, og så finne ut hvilke komponenter som da må endres.

Er jo som du skriver masse guider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en orginal japansk modell med gammeldags toneknapp osv.

For meg låter den vepsebol uansett hvordan jeg skrur den, men jeg har bestemt meg for å ikke modde den.

Den har forsåvidt fått en kultstatus, og derfor er det moro å ha en orginal.

Jeg har så mange andre vrengpedaler som låter bra.

Det er vel to feil som ble gjort ved konstruksjonen av denne pedalen: De dempet ikke særlig mye bass før distortion-trinnet, dette gjør vrengen grumsete med en gang. Det andre er diskanten i tonekontrollen som er alt for skarp når du vrir den opp.

Tips er å se på modder rundt tonekontrollen. Muligens øke verdien på C11?

Som sagt jeg har ikke tenkt til å prøve meg, men bruker den ikke. Den står i hylla som "vintage" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en DS-1 og DS-2 pluss flere andre Boss vrengpedaler. Bortsett fra HM-2 som har sin sjarm har jeg enda tilgode å finne en Boss-vreng jeg liker. Moddet eller ei. Jeg er veldig glad i modulerings, klang og ekkopedalene til Boss, så det er rart de ikke klarer å lage gode vrengpedaler.

Nå er det en del jeg ikke har prøvd, feks. Blues Driver og de helt nye modellene. Er det noen av disse som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en DS-1 og DS-2 pluss flere andre Boss vrengpedaler. Bortsett fra HM-2 som har sin sjarm har jeg enda tilgode å finne en Boss-vreng jeg liker. Moddet eller ei. Jeg er veldig glad i modulerings, klang og ekkopedalene til Boss, så det er rart de ikke klarer å lage gode vrengpedaler.

Nå er det en del jeg ikke har prøvd, feks. Blues Driver og de helt nye modellene. Er det noen av disse som kan anbefales?

Har en Blues Driver også. Blir aldri klok på den. Den ene dagen synes jeg den låter fet OD, den andre dagen synes jeg den låter bare haskt og rævva.

Den har havnet på hylla sammen med DS-1.

Jeg tar heller fram DIY Rat og TS-808. Da har jeg alltid bra distortion og overdrive.

Altså: Boss Blues Driver --> ikke noe å kjøpe, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.