Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmeøving med Axe-FX på "bedroom-level"


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer litt på en Axe-Fx om dagen.

Hva foretrekkes av dere som har Axe ved hjemmeøving på "bedroom-level", studio-monitorer, øretelefoner eller PA-monitor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bodde alene brukte jeg noen billige studiomonitorer, eller en Behringer B212D som "kabinett", begge deler funker fett. Nå som jeg bor på hybel bruker jeg kun DT770-headsettet mitt, og etter litt tilvenning funker det også helt flott. Er bare litt irriterende med den ledningen av og til. Du kan skru Axen til å høres bra ut på det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynaudio BM 6A MKII hjemme og to Atomic CLR på øving.

Å høre Axe II på skikkelige monitorer er fantastisk.

På jobb spiller jeg gjennom rimeligere Peavey og Cervin Wega anlegg, funker helt greit men mangler endel detaljer i forhold til Dynaudio og CLR. Ikke så glad i headsett men har heller ikke eksperimentert mye med det da jeg bare har midt-på-treet hørlurs og ikke noe skikkelige studio headsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller gjennom Huckermade sluttrinn og De, hva var det han kalte seg igjen, kabinett. Fungerer meget bra. Kan klare meg en hel kveld med Brit 800 preset, fra renlyd til grei rockebust. :)

Har du prøvd de nye Bogner Fish emuleringene forresten?

Knallbra greier. Jeg har aldri spilt på en Fish, var jo ikke så mange av de men låter knallbra i Axe'n!

Higain favoritt sammen med Friedman BE og HBE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort minimalt med den, egentlig. Jeg tror G66 oppgraderte/lasta ned noe på den, for etter det jeg har hørt kan ikke dette være fabrikkpresets. Mangler en sånn der vanskelig å skaffe kabel for å oppgradere. /latskap

Ah, en USB kabel! I know, er bare et par av de rikeste kongene i Europa som har råd til en slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd de nye Bogner Fish emuleringene forresten?

Knallbra greier. Jeg har aldri spilt på en Fish, var jo ikke så mange av de men låter knallbra i Axe'n!

Higain favoritt sammen med Friedman BE og HBE.

Skal sjekke ut Bogner .. aldri vært borte i en sånn men det er jo det som er fordel med Axen ... all verdens amper ligger for våre føtter !

Enig at Friedman HBE er favoritt og blir mye brukt .. så mye at jeg har bestilt med en "ordentlig" en :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort minimalt med den, egentlig. Jeg tror G66 oppgraderte/lasta ned noe på den, for etter det jeg har hørt kan ikke dette være fabrikkpresets. Mangler en sånn der vanskelig å skaffe kabel for å oppgradere. /latskap

Anbefaler STERKT å følge med på Firmware oppdateringer .. mye snacks som følger med.

Og med det nye BOT software er det dritenkelt å oppdatere.

Siste versjon av Axe Edit gjør det også MYE enklere å tukle med presettene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler STERKT å følge med på Firmware oppdateringer .. mye snacks som følger med.

Og med det nye BOT software er det dritenkelt å oppdatere.

Siste versjon av Axe Edit gjør det også MYE enklere å tukle med presettene ...

BOT'n er fantastisk!

Husker med frykt oppdateringene med Standard og Ultra back in the good old days.

Plutselig uten å ha forandret innstillinger så frøs ting, fikk feilmeldinger osv.

Er jo nesten kjedelig å oppdatere nå hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en ok pc, og skal kun bruke det på soverommet, eller bedroomet, som du kaller det, så er det mye billigere å kjøpe seg noe bra software-simulering som AmpliTube. AmpliTube bruker så å si akkurat samme måte å simulere en preamp, et sluttrinn og høyttaler som det Axe gjør. AmpliTube krever dog et over middels bra lydkort med innganger og utganger, og gjerne en DI-boks for at det skal oppleves like bra.

Mine to cent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vurdert å skaffe en egen liten PC kun til Axe-FX... Kanskje overkill, men å koble fra og til stasjonær PC er ikke alltid veldig enkelt.

Tja trenger som sagt kun en lang USB kabel ... men klart en liten laptop kan jo brukes til så mangt.

Bruker alltid laptop til DAW så for min del har det alltid vært enkelt .. men som Debris sier .. det var MYE mer knotete å oppdatere før BOT kom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.