Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmeøving med Axe-FX på "bedroom-level"


Gjest

Anbefalte innlegg

Om du har en ok pc, og skal kun bruke det på soverommet, eller bedroomet, som du kaller det, så er det mye billigere å kjøpe seg noe bra software-simulering som AmpliTube. AmpliTube bruker så å si akkurat samme måte å simulere en preamp, et sluttrinn og høyttaler som det Axe gjør. AmpliTube krever dog et over middels bra lydkort med innganger og utganger, og gjerne en DI-boks for at det skal oppleves like bra.

Mine to cent..

Intensjonen med å anskaffe en Axe er å bruke den både hjemme og ute. Tanken min var å bruke et par større monitorer på øvingslokalet (Atimic eller lignende) og bruke studio-monitorene mine hjemme. Selve Ax'en burde jo være grei å ta med seg frem og tilbek i en egnet veske.

Etter hva jeg forstår av svarene kan dette fungere fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja trenger som sagt kun en lang USB kabel ... men klart en liten laptop kan jo brukes til så mangt.

Bruker alltid laptop til DAW så for min del har det alltid vært enkelt .. men som Debris sier .. det var MYE mer knotete å oppdatere før BOT kom ...

Jo, dersom data og AFX befinner i samme hus og rom er det jo greit. I ulike sammenhenger, f.eks. teater eller andre forestillinger som spilles gjentatte ganger, er det upraktisk/uaktuelt å ta med seg utstyret hjem hver kveld. Da kan det være greit å ha muligheten til å endre ting kjapt og greit. I tillegg til trådløst nett i de fleste siviliserte strøk. Må vurderes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, dersom data og AFX befinner i samme hus og rom er det jo greit. I ulike sammenhenger, f.eks. teater eller andre forestillinger som spilles gjentatte ganger, er det upraktisk/uaktuelt å ta med seg utstyret hjem hver kveld. Da kan det være greit å ha muligheten til å endre ting kjapt og greit. I tillegg til trådløst nett i de fleste siviliserte strøk. Må vurderes. :)

AxeFx er stabile saker - har aldri opplevd problemer med den på spillejobb som er relatert til problemer som kan løses ved å koble til PC.

Tror ikke dette er utbredt heller (sjekk Axe forum)

Men en liten laptop koster ikke mye og tar ikke mye plass ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AxeFx er stabile saker - har aldri opplevd problemer med den på spillejobb som er relatert til problemer som kan løses ved å koble til PC.

Tror ikke dette er utbredt heller (sjekk Axe forum)

Men en liten laptop koster ikke mye og tar ikke mye plass ...

Regner med den er kompatibel med Mac også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.