Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Da ble det JEM LNG


stensen

Anbefalte innlegg

Siden det bare er penger kjøpte jeg denne fra Australia. Kommer vel ikke før om 3 uker. Da er det 3 av de i Norge som jeg vet om. Tar gjerne imot tips dersom noen sitter med grønningen. For disse er sjeldne. Måtte utvide med 2 nye hengere på gitarveggen. Det

går mot 10 JEM's nå. Den tiende kommer ikke i år sier fruen. Og det har hun nok rett i. Lurer litt på en måte og bevare signaturen. Er blitt anbefalt å holde meg unna clearcoat..Tror det blir to stk plastfilmer mot hverandre den ene litt mindre så det bare blir lim på en ramme rundt signaturen. Vai signerte noen hundre (av 777 stk) på Namm messen i 1987. De som ikke ble signert direkte på gitarkroppen ble signert på baksdekselet og sendt til Japan for montering og salg på det europeiske markedet.

Nå kjenner jeg faktisk at jeg gleder meg sykt til den kommer i hus. Lager en ny tråd med bedre bilder senere.

Tenke at når jeg har 10 Jem's at det kunne være morsomt å lage en japseøks artikkel i et eller annet gitar blad.

Noen som har forslag ?

post-7278-0-47844300-1382803228_thumb.jp

post-7278-0-86841300-1382803257_thumb.jp

Endret av stensen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! :D

Ubekreftet sies det at noen fikk ekstra kropper pga problemer med lakken, vil tro det da dreier seg om forhandlere. Ta det med en klype salt, men jeg mener bestemt å ha sett en ekte LNG solgt med den ekstra kroppen. Om denne var signert eller ikke husker jeg ikke, men vil tro de ikke er signert. Likevel, det er en ørliten sjanse for at det finnes flere enn 777 "ekte" LNG der ute - men uansett ikke snakk om stort antall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Skal innrømme at jeg er litt misunnelig på samlingen din, spesielt på de 3 med de grelleste fargene! :)

Men det har kostet en del tid og penger. Gamle 74 stratten føyk. Og har vel ikke brukt penger på noe særlig annet en mat dette året etter at Jem'ene ramler inn her. Men det er slik jeg har valgt det i år. Og jeg tror ikke jeg kommer til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Sten ^_^

Ser en numbered pyramid til og med, det er vel stort? :D

Major accomplishment å ha *the holy trinity* (DY, SK, LNG)

777VDY, 777VSK (og 777VBK) neste?

--

Edit: The Euphor, mener du at det kom LNGs med replacement-bodies fra fabrikk/ forhandler? Kan du bevise dette?

Og, hvordan ser man dette da? Du sier du mener bestemt å ha sett en, hvordan så du det?

Avslutningsvis, mener du at disse med raplacement-bodies er like ekte som resten?

Endret av IbanezFanatic777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Sten ^_^

Ser en numbered pyramid til og med, det er vel stort? :D

Major accomplishment å ha *the holy trinity* (DY, SK, LNG)

777VDY, 777VSK (og 777VBK) neste?

Det kommer nok noen nye med årene. Men det er klart at med en normal årslønn så bergrenser det seg til hvor mye penger man kan bruke på denne galskapen.

Men som mange vel er enig i så er det jakten på gitarene, følge med i markedet å gjøre en god deal som gir selvet kicket. Har du penger nok klarer man jo å skaffe alle JEM.r som er utgitt. Men det tar tid og man blir nødt til å betale overpris for enkelte.

Kunne klart meg lenge med den ene RG 550 jeg har, og Gibson LP selvfølgelig.

post-7278-0-95197800-1382874647_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--

Edit: The Euphor, mener du at det kom LNGs med replacement-bodies fra fabrikk/ forhandler? Kan du bevise dette?

Og, hvordan ser man dette da? Du sier du mener bestemt å ha sett en, hvordan så du det?

Avslutningsvis, mener du at disse med raplacement-bodies er like ekte som resten?

Dette er noe jeg kun har etter minnet, og ikke har noen direkte kilder på, ta det for det det er. Å søke etter LNG signed er håpløst. ;)

Jeg mener å ha sett en ekte LNG blitt solgt med en ekstra kropp som var signert over det hele. Hvem som hadde signert kroppen vet jeg ikke. Dette var før Kinakopier oppstod. Kroppen var laget av Ibanez, men aldri fått påmontert deler til å bli en komplett gitar. Årsaken til dette husker jeg ikke.

Leser man dette angående DNA serien som er nummert til 300, er det ikke så merkelig:

"Guitar Center LA, CA's DNA Display Guitar - I just wanted to say something about the G.C. DNA guitar [that Steve lent to Guitar Center]. That guitar is the "prototype" and only that. That guitar does not even contain the DNA. As fact has it, when Steve got it, he played it for seveal weeks and loved it. But he was bummed that it didn't have the DNA on it. He also did not [lend] the DNA [guitar to Guitar Center] till after that one was made. As I heard, he wanted a few with the DNA in them and after I was done with them Steve has recieved a few. We did a few extras over and above the 300 for Steve and replacement bodies and necks just incase one of you wild players got too crazy lol!! Also just in case there were any production problems (hey catch this body im done with the electronics) only kidding! In case of shipping problems they wanted to make sure that they had 300 to go out and one of the 300 was mine 001/300. Well thats all I know Darren A.T.D."

Jem 10th har og er fortsatt antatt produsert i 852 eksemplarer. Så dukket nummer 860 opp: l.gif

Det er med andre ord ikke helt utenkelig, men som sagt, jeg klarer ikke å finne kilder eller bevis på at jeg har sett det.

Beklager dårlig svar på spørsmål, men om det finnes en nummer 778 får det vel gå greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg kun har etter minnet, og ikke har noen direkte kilder på, ta det for det det er. Å søke etter LNG signed er håpløst. ;)

Jeg mener å ha sett en ekte LNG blitt solgt med en ekstra kropp som var signert over det hele. Hvem som hadde signert kroppen vet jeg ikke. Dette var før Kinakopier oppstod. Kroppen var laget av Ibanez, men aldri fått påmontert deler til å bli en komplett gitar. Årsaken til dette husker jeg ikke.

Leser man dette angående DNA serien som er nummert til 300, er det ikke så merkelig:

"Guitar Center LA, CA's DNA Display Guitar - I just wanted to say something about the G.C. DNA guitar [that Steve lent to Guitar Center]. That guitar is the "prototype" and only that. That guitar does not even contain the DNA. As fact has it, when Steve got it, he played it for seveal weeks and loved it. But he was bummed that it didn't have the DNA on it. He also did not [lend] the DNA [guitar to Guitar Center] till after that one was made. As I heard, he wanted a few with the DNA in them and after I was done with them Steve has recieved a few. We did a few extras over and above the 300 for Steve and replacement bodies and necks just incase one of you wild players got too crazy lol!! Also just in case there were any production problems (hey catch this body im done with the electronics) only kidding! In case of shipping problems they wanted to make sure that they had 300 to go out and one of the 300 was mine 001/300. Well thats all I know Darren A.T.D."

Jem 10th har og er fortsatt antatt produsert i 852 eksemplarer. Så dukket nummer 860 opp: l.gif

Nå savner jeg min #425 :-( Er ganske bra med de der stål plekterbrettene. Jorder lyden litt bedre som direct mount.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå quoter jeg ikke, men uansett, er jo veldig mulig at de gjorde noe slikt med LNGs også..

Med tanke på at VAI2KDNA'ene er strictly limited til 300 men at de allikevel gjorde det slik, så er det nå veldig sannsynlig at de tok seg friheter med andre modeller også, men jeg må innrømme at LNG er en av de siste modellene jeg hadde mistenkt for dette..

Dette betyr jo i prinsippet at det kanskje finnes nok deler til å sette sammen flere *originale* LNGs, om nå noen av disse ekstra delene ikke ble brukt, og da kan man jo snakke om at det ikke er 777 av dem, men snarere 800 (eksempel), og det hadde jo vært krise, men nå er det jo de 777 som er signert som er de folk flest ser på som de originale, og er jo det de er..

Da er det jo også mulig at i tilfeller der folk mener at signaturen er slitt av, at den ikke er slitt av, men aldri har vært der, at det er en replacement-body de har, er jo evt originale eier som vil vite om dette, så tredje/ fjerde osv eier vil jo antakeligvis ikke vite om dette, de vil jo bare tro siggen er slitt bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.