Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Taylor 416CE Spring Limited 2013


Alfi27

Anbefalte innlegg

Jada, har lenge følt at mitt elektriske gitararsenal har vært svært overlegent det akustiske, så nå var det på tide å kjøre en solid oppgradering der. Dette er kort sagt det beste kjøpet jeg noen sinne har gjort, og selv om jeg kun betalte 8000,- (veldig pent brukt) for gitaren skjønner jeg VELDIG godt hvorfor sound1.com skal ha over 18 000,- for den. Alle detaljene, blant annet innlegg og binding i lønn er en fryd å se på. Også det at gitarene fra denne serien er de første og eneste fra Taylor som har det sjeldne treverket granadillo i sarg og bunn er ganske stilig. Den "vanlige" 400-serien har da ovangkol i sarg og bunn. Taylor har også smykket gitaren med granadillo på fremsiden av gitaren, der bro og fremsiden av headstocken er granadillo. :D

Hovedårsaken til at jeg kjøpte denne var at jeg var nysgjerrig på om Expression-systemet er overvurdert eller om hypen stemmer. Kan med en gang bekrefte at dette er noe av det råeste jeg har hørt og det er nesten slik at man kan koble rett inn i lydkort og bare spille direkte inn uten å ha en ekstern mikrofon pekende på lydhullet.

Må nesten legge ved noen bilder :)

1104153037-8594.jpg1104153037-8599.jpg

1104153037-8600.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gitaren. Måtte du betale 25% mva. og selvsagt frakt?

Betalte 8000,- inkl express-frakt men kom dessverre 2000,- i moms i tillegg ja... <_<

Grattis. Er en keeper det der :)

Har den 13/4 halsbredde?

Står i annonsen at den har "Neck width: 1-3/4" " :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 8000,- inkl express-frakt men kom dessverre 2000,- i moms i tillegg ja... <_<

Står i annonsen at den har "Neck width: 1-3/4" " :)

Da er det vel samme gitar som min 414 CE, bare litt annet treverk. Syntes 1&3/4 er nydelig å spille på. Og pickup systemet, ja det låter jo bare helt konge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel samme gitar som min 414 CE, bare litt annet treverk. Syntes 1&3/4 er nydelig å spille på. Og pickup systemet, ja det låter jo bare helt konge :)

Velvel, min har Grand Symphony-form og din Grand Auditorium, ellers er det vel bare treverket og diverse små detaljer som er ulike :)

Helt konge gitar ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.