Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PROBLEM! med pedalbrettet, hjelp


Stratman

Anbefalte innlegg

Spørsmål:

1. Når du sier det er samme problemet med pedalene separat, betyr det at problemet kommer og går når du kjører en og en pedal?

2. Når du sier at du har forsøkt en annen strømforsyning; kom og gikk lyden da også?

3. De gangene det ikke fungerer: er det da lys i display /leds/ osv på pedalene (evt andre tegn på de får litt strøm ihvertfall).

4. Når du testet pedalene separat; var alle de andre pedalene koplet fra både signalkjede og strømforsyningen? M.a.o. kun en pedal var koplet til strømforsyningen.

1. ja, det er det samme

2. ja, de oppførte seg likt

3. ja, det er alltid lys i displayet, og jeg får de lyd når jeg kjører bypass gjennom når jeg kjører pedalene separat

4. ja, pedalene ble kjørt helt alene gjennom strømforsyningen

Legg merke til at whammypedalen får strøm av egen adapter og det er akkurat det samme problemet med den; dry-signalet fungerer fint, men når jeg trykker på whammyeffekten får jeg ingen signal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke har lest nøye nok gjennom forslagene over, men hva med å starte med en pedal og så sette på en og en pedal til på brettet til feilen oppstår. Da burde det være mulig å finne ut om det er en bestemt pedal som er synderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hallo, et øyeblikk så skal jeg sette deg over til avdeling Snåsamannen, vær vennlig og hold linjen....

Jeg kan se for meg at alle pedalene føkkes skikkelig av en eller annen hendelse (strømforsyning, mistet ned en trapp, hushjelpen kjører dem i oppvaskemaskinen for å fjerne støvet, eller lignende), men at ALLE pedalene utvikler en sånn "virker av og til" greie er litt i overkant sært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke har lest nøye nok gjennom forslagene over, men hva med å starte med en pedal og så sette på en og en pedal til på brettet til feilen oppstår. Da burde det være mulig å finne ut om det er en bestemt pedal som er synderen.

Har funnet ut at Decimator og Nova Delay ikke fungerer i det hele tatt, og de andre funker kun i bypass mode, men er vel vanskelig å finne en "synder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vi konkluderte med at det er noe galt med hver enkelt pedal. Vi trodde gjerne at det det var kretskortet i hver enkelt pedal som var gått men det såg fint ut. Og siden pedalene ofte fungerer så kunne det ikke være det. Fyren som jobbet der sa han aldri hadde vært borti noe lignende. Det kan virke som om det på et eller annet tidspunkt har blitt kjørt et signal gjennom brettet som har slått ut på alle pedalene?

Lynnedslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt merkelig ut. Det samme skjer hvis du kobler gitar inn i output på en pedal og kobler ampen i input på pedalen. Du er sikker på at du ikke gjør det?

Hvor holder du til? Det høres så merkelig ut at jeg gjerne ville tatt en titt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.