Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PROBLEM! med pedalbrettet, hjelp


Stratman

Anbefalte innlegg

Har fått et veldig uvanlig problem med pedalbrettet mitt. Brettet mitt består av (i rekkefølge):

- Digitech Whammy

- ISP Decimator G-string

- T.C Nova Drive

- T.C Polytune

- T.C Nova Delay

- EHX Holy grail nano

(Carl Martin pro power strømforsyning)

Problemet er at jeg ikke får noen lyd. Når jeg tester pedalene separat fungerer pedalen bypass men når jeg skrur på pedalen er det ingen signal. Og ja, jeg har prøvd med andre jacker, annen strømforsyning, annet strømuttak, annen forsterker og alt det der. Og det virkelig merkelige er at dette skjer rundt halvparten av gangene. Den andre halvparten av gangene funker brettet helt normalt. Jeg har vært på 4sound og forklart problemet og testet brettet og vi konkluderte med at det er noe galt med hver enkelt pedal. Vi trodde gjerne at det det var kretskortet i hver enkelt pedal som var gått men det såg fint ut. Og siden pedalene ofte fungerer så kunne det ikke være det. Fyren som jobbet der sa han aldri hadde vært borti noe lignende. Det kan virke som om det på et eller annet tidspunkt har blitt kjørt et signal gjennom brettet som har slått ut på alle pedalene?

Er det noen der ute som har vært borti noe lignende eller som har en anelse om hva som kan være årsaken/løsning til problemet??

Setter stor pris på alle svar, dette er virkelig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dette oppsettet lenge og ikke hatt noe problem med det tidligere. Hva er en klokkekrets?

Klokkekrets: Kunne svart f.eks en LE555 chip, men det er ikke sikkert deg bringer oss nærmere en avklaring :D. Sånn jeg forstår det er det en del av en krets som sender ut elektriske pulser med en gitt frekvens, andre delkretser bruker da denne pulsen som klokke. Men hvis du har to apparater som har hver sin klokke, og klokkepulsene lekker fra det ene til det andre apparatet via f.eks signalledningen eller delt strømforsyning så kan det fort bli litt forvirring. Da blir det to sjefer med forskjellig agenda som gir ordrer til en stakkars arbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt snodig at klokke-problemet skulle oppstå nå.

Er de to Nova enhetene koplet til carl martin forsyningen?

(så vidt jeg kan se trekker Nova Drive'en 380mA/12V, og jeg vil tro Nova delayen trekker noe av det samme. De heftigste utgangene på CM'en kan vel bare levere 220mA/12V? Kanskje du har blåst strømforsyningen? Ser riktignok at du sier du har forsøkt forskjellige strømforsyninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er litt snodig at klokke-problemet skulle oppstå nå.

Er de to Nova enhetene koplet til carl martin forsyningen?

(så vidt jeg kan se trekker Nova Drive'en 380mA/12V, og jeg vil tro Nova delayen trekker noe av det samme. De heftigste utgangene på CM'en kan vel bare levere 220mA/12V? Kanskje du har blåst strømforsyningen? Ser riktignok at du sier du har forsøkt forskjellige strømforsyninger)

Det er sant, vet ikke hvorfor jeg har oversett at de helst skal ha 380 mA. Har brukt de lenge på 220 mA men har funket fint til nå hvertfall. Men tror du det kan ha sendt noe signaler til de andre pedalene som gjør at de ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:

1. Når du sier det er samme problemet med pedalene separat, betyr det at problemet kommer og går når du kjører en og en pedal?

2. Når du sier at du har forsøkt en annen strømforsyning; kom og gikk lyden da også?

3. De gangene det ikke fungerer: er det da lys i display /leds/ osv på pedalene (evt andre tegn på de får litt strøm ihvertfall).

4. Når du testet pedalene separat; var alle de andre pedalene koplet fra både signalkjede og strømforsyningen? M.a.o. kun en pedal var koplet til strømforsyningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.