Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: G&L S-500 Custom


Alfi27

Anbefalte innlegg

Da var endelig gitaren på plass etter litt over 2 måneder ventetid! Helt fantastisk gitar der omtrent ingenting er standard, den har quartersawn lønnehals i motsetning til standard flatsawn, vanlige plastknotter i motsetning til metallknotter som er vanlig på S-500, lønnetopp, swamp ash-kropp og en dritfet finish som kalles "lemondrop". Halsen er også litt tynnere enn standard og har en svært matt og behagelig finish. :D

Helt siden jeg fikk min første Les Paul har jeg aldri klart å venne meg til den "svake" og diskanttunge lyden av en strat, men denne gitaren med sine MFD-pickups gir meg akkurat nok kraft i lyden til at den ikke låter svakt men samtidig kan man takket være PTB-systemet få klassisk strat-lyd, og man kan også kombinere neck og bridge eller alle pickups med en switch. PTB-systemet går ut på at man kan skru ned både bass og diskant, og det påvirker alle pickups. Er foreløpig svært fornøyd, Dual Fulcrum tremolosystemet er svært mykt og smooth, men den holder ikke like bra på stemmingen ved ekstreme divebombs eller pullups som Floyd Rose (noe jeg selvfølgelig ikke kan forvente). :P

Gitaren kom på rundt 12000,- inkludert frakt, moms, toll og tull. Bestilte fra Upfront Guitars, en svært god og profesjonell forhandler i USA jeg varmt kan anbefale, der jeg ble veiledet gjennom alt av customvalg. Hadde nesten ikke bestemt meg for noen ting før jeg tok kontakt med de men Gordon har god peiling på hva han snakker om så det var ikke noe problem. Hadde egentlig tenkt å bestille fra ProGuitarShop men de svarte ikke på henvendelsen min i det hele tatt så da ble det UpFront. :)

Betalte 200$ i depositum før bestillingen ble sendt til G&L, og 1618$ da UpFront hadde mottatt den og var klar til å sende den til meg.

Jeg ville ha en Stratocaster utenom det vanlige, og det kan du trygt si jeg fikk! Her er noen bilder:

2013913_DSC_0002.JPG

2013913_DSC_0003.JPG

2013913_DSC_0004.JPG

2013913_DSC_0005.JPG

2013913_DSC_0006.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også forskjellen på bildene, men trodde at det ikke var uvanlig at naturell farge kunne variere noe, i og med at treverk kan variere noe i seg selv. Ikke noe problem at man drypper en dråpe "sitronfarge" i klarlakken og kaller det lemondrop...

Nå skal tråden få slippe mer flisespikking om finish fra meg i hvert fall. Gitaren var nå uansett pen på tross av naturell farge med en dråpe sitron... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.