Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med GuitarFetish humbuckers?


Anbefalte innlegg

Lurer på å oppgradere min gamle eksperimentgitar ProtOne (den i avataren) med rails-humbuckere fra GFS. Noen som har erfaringer med disse? Det jeg er ute etter er ganske hotte pickups, men som ikke låter grøtete på clean.

Tenker på disse:

http://www.guitarfetish.com/GFS-Crunchy-Rails-Our-Hottest-Modern-Metal-Power-Black-on-Black-_c_90.html

evt disse:

http://www.guitarfetish.com/GFS-Power-Rails-Crushing-power-Killer-Tone-Black-on-Black_c_106.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Bruker du den sammen med en ikke-GFS? Det er jo i så fall en interessant tanke.

Grunnen til at jeg vurderer rails er litt flaut, men faktum er at utfresingen ble en tanke skjev den gangen jeg laget eksperimentgitaren, og da er polene ikke 100% alignet med strengene.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset. Bruker du den sammen med en ikke-GFS? Det er jo i så fall en interessant tanke.

Det sitter to Jackson singlecoils i den, men de fungerer som dummies... Det er jo en puddelrockgitar, trenger ikke mer enn bridgebucker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg dilla litt i går, du kan jo se om du liker hvordan den er voicet: https://soundcloud.com/eirik-w-talberg/am-improv-on-gfs-dream-90-neck

Det er innspilt med telefonen liggende foran ampen, så lydkvaliteten er ikke glimrende, men det kan vel gi en slags indikasjon.

Takk. :) Bra demo, men jeg er ikke sikker på om det er lyden jeg er ute etter i neck. Hva slags forsterker kjørte du denne gjennom, og på hvilke innstillinger? Jeg savnet nok litt mer fyldighet i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt P90 i buckerformat fra GFS, og de låt kule. STOR oppgradering til Epien som jeg hadde.

Har en CrunchyPat som skal installeres i en Ibanez snart, muuuligens ikveld..

Hvordan gikk dette, Troll?

Jeg vurderer en GFS FAT PAT nå. Tror det kan bli fett også, og da er det morsomt å høre hvordan Crunchy PAT fungerer, for de er vel litt beslektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i ProtOne-tråden så har jeg erfaring med Dream90. Hadde matchet sett i en Fender Jaguar, og det låt kuler og krutt. Ganske hotte til P90 å være (utifra den lille erfaringen jeg har med P90), lite støy og låt tøft. Tror den manglende fyldigheten er en kombinasjon av at det er spilt inn på en telefon, samt forsterkersettings, iom at dette tilogmed er i en LP. Selv i den spinkle Jaguaren var det fyldig og fin lyd i neck om man ønsket det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.