Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med GuitarFetish humbuckers?


Anbefalte innlegg

Jeg lider valgets kvaler. Trodde jeg skulle ha Power Rails, men nå vet jeg ikke. Fat Pat? Dream 180? Crunchy Pat? VEH?

Sitter med klipp på YouTube og Soundcloud, men synes det er vanskelig. Alt jeg vet er at det skal være GFS humbucker, at den skal i bridge og at den skal låte bra til blues, rock og metal ala Metallica.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det lettere for deg, kan jeg fortelle at Power rails er noe jeg er veldig godt fornøyd med.

De er ikke helt i klasse med SD, som jeg også har i en gitar, men det er mye mer pickup for pengene.

Slik jeg opplever dem, er de vel mer Metallica enn blues, man kan helt klart brukes til begge deler.

Kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lider valgets kvaler. Trodde jeg skulle ha Power Rails, men nå vet jeg ikke. Fat Pat? Dream 180? Crunchy Pat? VEH?

Sitter med klipp på YouTube og Soundcloud, men synes det er vanskelig. Alt jeg vet er at det skal være GFS humbucker, at den skal i bridge og at den skal låte bra til blues, rock og metal ala Metallica.

Om du tåler å vente litt kan jeg forsøke meg på å sette opp kondensatormikken og gi pickupen en skikkelig test. Burde gjøre det uansett, så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tåler å vente litt kan jeg forsøke meg på å sette opp kondensatormikken og gi pickupen en skikkelig test. Burde gjøre det uansett, så. :)

Jeg tror det blir bridge som byttes ut i første omgang, og da med en ekte humbucker. Neck-pickupen byttes ikke med det første, så der har jeg tid til å vente på en test.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det lettere for deg, kan jeg fortelle at Power rails er noe jeg er veldig godt fornøyd med.De er ikke helt i klasse med SD, som jeg også har i en gitar, men det er mye mer pickup for pengene.Slik jeg opplever dem, er de vel mer Metallica enn blues, man kan helt klart brukes til begge deler.Kan absolutt anbefales.

Ja, det gjorde det enklere. :) GFS Power Rails for bridge er herved bestilt.

Endret av sarge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips- den låter ikke ueffent splittet, heller. Det er helt klart ikke i klasse med en fet og fin singlecoil, men absolutt en "lyd" det er greit å ha å velge fra.

Dette er en pickup som ikke er videre "generic", så det kan jo tenkes at du liker jordbæris og jeg liker vaniljeis. Slik er det jo bestandig. Blir du skikkelig misfornøyd, så kontakt meg så skal vi se om jeg ikke kan ha et eller annet vi kan bytte innbyrdes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme spørsmål egentlig så legger det til i denne tråden:

Mean 90, Dream 90, Dream 180, eller VEH? (Eller noe annet?)

Skal stå i bridge og neck i en alder (or) tele deluxe. Ser noen har Mean 90 i bridge og Dream 90 i neck på Les Pauls.

De må låte bra fra halvcrunch til masse gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg veldig svak for skikkelig humbuckerlyd til all gain, og spesielt high gain. Selv om P90 og avarter av det ofte låter mer rock'n roll enn vanlige singlecoils, så er det noe som skjer når man hekter på en skikkelig humbucker.

Jeg ville ihvertfall hatt en skikkelig humbucker i bridge. For skikkelig fleksibilitet kan man evt. sette på en coilsplit for de gangene man vil ha en renere singlecoillyd.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.