Web Analytics
Jump to content

Mulig å senke hastigheten på en sang?

Recommended Posts

Jeg driver å prøver å lære meg soloen på "Gary Moore - Where did we go wrong" uten tabs.

Det er første gang jeg prøver på å ta det fra øret og det går faktisk overraskende bra!

Problemet er at jeg på siste biten kunne tenkt meg å skru ned hastigheten på låta slik at jeg får med meg hva som blir spillt. Er det mulig?

Låten er å finne både på youtube og spotify

Edited by rioi

Programmet som Pilean linket til (Transcribe) kan anbefales hvis dette er noe du gjør innimellom. Det aksepterer mange forskjellige typer lydfiler og også videofiler. Jeg synes også Transcribe gir bedre lyd på redusert hastighet enn f.eks Korg sound-on-sound opptakeren min gjør.

• 4 weeks later...

Selv bruker jeg playitslowly under linux, ett enkelt program som ikke tilbyr annet enn avspilling hvor hastighet og pitch kan varieres uavhengig av hverandre. Ellers har jeg hørt mange lovord om transcribe som er nevnt tidligere i tråden. Lyd fra youtube-klipp tar jeg opp med audacity. Audacity kan forsåvidt også brukes til å variere både hastighet og pitch, men jeg synes det er litt mer tungvint i bruk enn de nevnte alternativene.

Edited by PerH