Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - 18W - må bare sette'n sammen først


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yess, ble ferdig før midnatt (men det tok litt tid å ta bilder og laste opp m.m.). Super-tidy ble det ikke, men temmelig greit i mine øyne.

t_2013321_P3215281.JPG

t_2013321_P3215283.JPG

t_2013321_P3215284.JPG

Sammenlignet med det jag pleier å lodde/banke sammen er det der supertidy så det holder !

Pent jobb !!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle pene ord og innspill så langt. Her kommer noen flere bilder fra prosessen. Et bilde viser katode bypass kondensatoren som jeg mistenker har tatt kvelden (buler veldig på venstre ende). I dag har jeg startet på kabinett. Handlet hobbyplate, kvartstaff og TEK-7 på Maxbo, og satt i gang. Kvartstaffen øvers er ikke limt ennå....

t_2013323_P3215286.JPG

t_2013323_P3235289.JPG

t_2013323_P3235292.JPG

Endret av entoneskala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

....... mistet litt momentet i byggingen en stund, men har nå omsider fått kledd kabinettet i tolex (Takk Aleksh). Driver og prøver meg litt frem med grillklut/frontpanel og piping.

Brukte kontaktlim på boks for å lime tolexen. På grillkluten ser jeg for meg at jeg trenger noe lim som er mer fargeløst og mindre grisete. Det er tross alt ganske store "hull" i materialet. Tar gjerne i mot tips.

t_201393_P9035561.JPG

Endret av entoneskala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysteps.... Beiset plata sort, saget ut "luftehull", og brukte stiftemaskin til å feste grillkluten. Er ikke 100% fornøyd for stripene ble litt skakke på den ene siden. Sprayet duken med vann før jeg strakk den på, og satser på at den krymper noe når den tørker sånn at det blir litt strammere.

Det begynner å ta form. Gjenstår bl.a. gummibein, hjørnebeslag, håndtak og muligens hvit piping.

t_2013910_P9105579.JPG

t_2013910_P9105587.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stiftet på hvit "piping". Den bygget litt slik at chassiset ble skjøvet en mm eller to lenger inn fra fronten. Så skruehullene for boltene som holder chassis på plass måtte utvides litt. Grillkluten syns jeg ble tålig grei. Litt skakk, men det tror jeg ikke jeg gjør noe med i denne omgangen.

To av hjørnebeslagene kommer i konflikt med hodet på bolten som holder chassis på plass, så jeg må sage av beslagene litt.

t_2013911_P9115592.JPG

t_2013911_P9115597.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, du må lage kabinett i samme stil med samme 3D-logo som ampen. Forslaget mitt er jo hvis du har lest PM er Celestion G12H.

Da får du noe som får vikene av munnen til treffe hvert sitt øre :)

Og Ampen din ser utrolig forseggjort og fin. Avlutt prosjektet med ei fin kasse til heøyttaler.

....og ja en fet logo fra en 3D-printer på begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kostnadene har jeg vel fortrengt litt.... ;-) Det baller jo fort litt på seg når en er i gang ... Og muligheten til å smøre de litt umerkelig utover er jo fordelen/forbannelsen med et sånt prosjekt. Her er det forsåvidt tålig oversiktlig, for selve forsterkeren kom som temmelig komplett kit. Så tillegget er da treverk til kabinett, tolex, grillduk, piping, hjørnebeslag, håndtak, gummiføtter, kontaktlim, trelim, beis, skruer, litt verktøy man tillater seg å kjøpe til jobben osv, osv. Kan gjøre et lite "dykk" etter hva kit'et kostet, har ikke tallet i hodet.

Det er ikke effektsløyfe på forsterkeren slik den står, men det bør jo være mulig å re-designe kretsen litt til å inkludere det. Synes å huske at det er litt ekstra saft i PT'en til å drive et rør til hvis det trengs. Chassiset er også ferdig borret for et ekstra rør hvis det trengs buffer/recovery for FX-loopen. Face-plate bak har naturlig nok ikke FX utgang/inngang, men det bør jo kunne borres opp tålig pent, dog uten tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.