Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - 18W - må bare sette'n sammen først


Anbefalte innlegg

Da kom UPS mannen med 18watt'er kitet fra ampmaker.com. Var litt utålmodig så jeg valgte å gå for kit denne gangen for å slippe å velge og plukke deler fra rundt forbi.

Førsteinntrykket er at dette er et bra kit, med gode meget detaljerte instruksjoner på hjemmesiden hans. Jeg valgte "full pakke" med ferdigdrillet chassis, front og bakplate med tekst, rør. Så vidt jeg kan se er det superkomplett med alt en trenger av hardware fra turretboard, ned til låseskiver til skruene og noen kabelstrips.

Har så langt lagt inn 1,5 time med litt utpakking, gjennomgang av deler og montering, og nå er det meste av hardware montert. Time for the loddebolt boogie boogaloo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ampmaker er bra saker!

Veiledningen er veldig bra skrevet, og det er bare å følge den slavisk, så har du bygd en amp på noen kvelder.

Jeg har tidligere bygd en SE-5, som jeg fortsatt har.

Har kikket litt på 18 watteren og Woody de siste ukene, men nå har Barry stengt butikken fram til april...

Lykke til med byggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Entone,

Jeg vet jo fra før hva du er kapabel til, så jeg regner med at du har lyd før helga!

Har vært litt opptatt med min laptop de siste døgna, men føler at jeg også må kommentere litt.

Det du har gjort så langt ser jo mer enn profft ut, og 18W har jo blitt en legende.

Det er bare en ting: den har bare een tonekontroll.

Jeg føler meg avhengig av TMB versjon. Var det på grunn av at leverandøren ikke leverte, eller vil du ha "the real thing"?

Jeg må innrømme at jeg aldri har prøvd "the 18W" orginal!

Lykke til, og jeg forventer lyd før søndag!

Hilsen Dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger an til ha loddet ferdig innen midnatt i dag. Så det gir meg tid til litt feilsøking før søndag ;-) Lyd blir det om det så er lyden av gnister.

Mht TMB så må jeg innrømme at dette var et impulskjøp, og jeg kunne ikke se at Barry hadde 18 watt med TMB, så da ble det denne. Tar jeg ikke feil så er det litt juice igjen i PT til et rør til, og det er jo plass på fronten til flere pot'er, så det er ikke godt å si hva fremtiden bringer av mastervolum og TMB og andre finurligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært lyd. Legg merke til bøyningsformen.....

Et av utgangsrørene har definitivt tatt kvelden etter at det hadde et spektakulært stunt som lyspære. Måler under en ohm fra anoden til katoden rett på selve røret, så det var vel sveiselyset jeg så tenker jeg. Så da så. forhåpentligvis fikk jeg skrudd av i tide før andre ting gikk til pieces. Ser bl.a. at ellytten som sitter i paralell med katodemotstanden på utgangsrørene ser lettere gravid ut, men en sånn tror jeg at jeg har i kassa mi.

Målte litt på utgangstrafoen og forventet forsåvidt å måle omtrent samme motstand fra center tap til hver "side" av sekundærviklingene, men jeg får hhv 78ohm og 100 ohm på disse viklingene. 100 ohm er den som går til røret som brant ut.

Hadde en grundig gjennomgang før oppstart, og alt sjekket ut bra. Spenninger også, både med og uten rør.

Det kan selvfølgelig ha vært et dårlig rør, men må definitivt ta en grundig sjekk til for å utelukke menneskelig svikt......

Ut og kjøpe røyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.